Inventat recent, distruge rapid bacteriile rezistente la antibiotice

Inventat recent, distruge rapid bacteriile rezistente la antibiotice

Un pas mare pentru siguranta omenirii a fost facut recent de oamenii de stiinta din Singapore, care au creat un material care distruge microbii si in plus previne dezvoltarea bacteriilor rezistente la antibiotice. Oligomer imidazoliu este numele inventiei care va cantari greu in evolutia medicinei mondiale.

Materialul a fost dezvoltat de o echipa de cercetatori de la Institutul de Bioinginerie si Nanotehnologie (IBN), care face parte din Agentia pentru stiinta, Tehnologie si Cercetare (A * STAR) din Singapore. Oamenii de stiinta asiatici au comunicat lumii intregi ca produsul lor farmaceutic a fost testat cu succes si a demonstrat ca poate distruge 99,7% din bacteriile E. coli in jumatate de minut 30.

Nu este totul, conform gizmag.com, care noteaza ca acest compus antibacterian rapid actioneaza si foarte inteligent, datorita unei structuri moleculare speciale. Cu ajutorul acesteia, oligomer imidazoliu poate penetra si distruge membrana celulara a bacteriilor, pastrand noile tulpini rezistente la antibiotice. Autorii incredibilei inventii au tinut sa sublinieze ca alte antibiotice vor ucide microbii, dar nu vor neglija sa „curate dupa ele”.

Citeste si: Incredibil: vezi cum îţi schimbă bacteriile starea de spirit

Chiar ai nevoie de antibiotice? Iata testul care poate sa iti spuna adevarul!

In afara de cele mentionate mai sus, materialul-minune, ce poate fi denumit si „spaima bacteriilor”, si-a dovedit eficienta impotriva altor bacterii si ciuperci foarte rezistente la antibiotice, precum Candida albicans, Pseudomonas aeruginosa si temuta Staphylococcus aureus. Toate acestea sunt distruse in proportie de 99,9 %, in mai putin de doua minute.

„Materialul nostru poate distruge bacteriile rapid si poate inhiba dezvoltarea bacteriilor rezistente la antibiotice. Studiile de chimie computationala au sprijinit descoperirile noastre, in care compusul cu catena actioneaza prin atacarea membranei celulare a bacteriilor. Acest material este sigur pentru utilizare, pentru ca are o sarcina pozitiva, ce vizeaza doar bacteriile incarcate negativ, fara a le distruge insa celulele rosii din sange”, a declarat, intr-un comunicat de presa, liderul grupului IBN, Yugen Zhang.

Inventia asiaticilor reprezinta o alternativa la triclosan, ingredientul utilizat in sapun si in pasta de dinti. Noul material este un praf alb solubil in apa si poate aparea poate in curand in compozitia unor spray-uri utilizate pentru sterilizare.