Transpirația NU MIROASE URÂT, în realitate. Descoperă alte 5 curiozități uluitoare

Din reclamele de la televizor aflăm adesea că transpirația ne strică reputația în mod special din cauza mirosului neplăcut. În realitate, oamenii de știință susțin că aceasta nu miroase urât. Descoperă alte ciudățenii despre inamicul numărul 1 în perioada verii.

1. TRANSPIRAȚIA NU MIROASE URÂT

Transpirația în sine nu miroase deloc: creierul tău este de vină pentru confuzia pe care o faci. În realitate, transpirație nu are niciun miros (este la fel ca apa) dar aceasta capătă un miros la contactul cu bacteriile de pe pielea ta (numai la subraț se găsesc permanent sute de bacterii microscopice) sau cu părul.
2. TRANSPIRAȚIA VEGETARIENILOR ESTE MAI CALITATIVĂ

Poate părea un articol scris de un vegan, însă nu e vorba despre asta, nici pe departe. Oamenii de știință din Cehia au realizat un studiu în anul 2006 în urma căruia au descoperit că transpirația persoanelor vegetariene miroase mai bine, respectând argumentația de la punctul 1. Și anume, vegetarienii țin la depărtare bacteriile provocate de alimentele grase în zonele unde transpirăm cel mai des, datorită consumului de legume și fructe.

3. POȚI TRANSPIRA PÂNĂ LA 12 LITRI PE ZI

Poate părea o exagerare însă o singură persoană are peste 3 milioane de glande sudoripare, distribuie pe toată suprafața pielii, care au rolul de a lăsa să se scurgă apa acumulată în exces în noi. O cantitate de lichide ce poate ajunge chiar și până la 12 litri într-o zi.

4. FEMEILE AU MAI MULTE GLANDE SUDORIPARE

Cu toate acestea, există un paradox: bărbații transpiră mai mult. Această descoperire a fost făcută de oamenii de știință japonezi în urmă cu câțiva ani.

5. TRANSPIRAȚIA EXCESIVĂ POATE FI O BOALĂ

De această boală suferă o mică parte din populația planetei, între 1% și 3% dintre oameni. Problema este una de ordin genetic.

6. TRANSPIRAȚIA NU TE SCAPĂ DE KILOGRAMELE ÎN PLUS!

Grăsimea nu se elimină prin transpirație, potrivit unui nou studiu științific. Transpirația reprezintă doar eliminarea apei din corp. Grăsimile, potrivit noilor descoperiri, se elimină prin evaporarea dioxidului de carbon din organism.

Sursa foto: iurd.com.do