Cel mai rapid şi mai utilizat tramvai din Capitală, linia 41, va suferi o modificare de traseu în zona Pieţei Moghioroş din Drumul Taberei, pe o perioadă de 16 luni, din aprilie anul acesta până în iulie anul viitor.
Modificarea a fost impusă de lucrările la magistrala 5 de metrou, au declarat pentru economica.net reprezentanţii Metrorex.
„Devierea se va face pe un traseu provizoriu, prin deplasarea locală a celor două linii de tramvai înspre stânga liniei 41 existente (traseul provizoriu al liniei 41 se va îndepărta local cu circa 7 metri faţă de Piaţa Moghioroş – în acelaşi mod cu devierea locală de trafic)”, a explicat Ion Constantinescu, directorul general al Metrorex.
Schimbare pe linia tramvaiului 41
Modificarea va fi făcută doar pe bulevardul Braşov iar odată cu şinele, va fi deviat şi bulevardul, în intersecţia de la Moghioroş.
Devierea traficului în zonă, inclusiv a celui auto, este necesară pentru lucrări la viitoarea staţie de metrou Parc Drumul Taberei.
Inaugurarea liniei de metrou din Drumul Taberei este preconizată pentru primul trimestru al anului viitor.
Citeşte şi Primăria Capitalei va cumpăra 400 de autobuze, 100 de troleibuze și 100 de tramvaie, în următorii patru ani
Primăria Capitalei vrea să cumpere 600 de noi mijloace de transport în comun. 400 de autobuze, 1oo de troeibuze și 100 de tramvaie fost fi achiziționate printr-un proiect cu o durată de patru ani.
Decizia a fost luată proiect de hotărâre aflat, miercuri, pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). În proiect nu este specificată însă, suma pe care autoritățile o vor plăti pentru mijloacele de transport.
Toate autobuzele ce urmează să fie achiziționate vor fi Euro 6 și vor avea podeaua complet coborâtă. Proiectul include și specificațiile tehnice pentru autovehicule.
Autobuzele cumpărate de Primăria Capitalei vor fi supravegheate video
De asemenea, autobuzele vor fi supravegheate video, atât în interior cât și în exterior. Acestea vor fi dotate și cu un sistem de numărare a călătorilor, care va permite urmărirea şi înregistrarea numărului de călători transportaţi pe anumite intervale de timp, pe un anumit număr de staţii sau pe o anumită linie.
Tramvaiele vor avea, pe pragul superior al uşii, o bandă luminoasă care va asigura luminarea pe timp de noapte când ușa este deschisă. Podeaua va avea o bandă colorată reflectorizantă în zona uşilor, vizibilă atât ziua, cât şi noaptea.