Social
Medicul Mihai Craiu explică traumele copiilor care stau în casă din cauza pandemiei
Medicul pediatru Mihai Craiu a vorbit despre efectele pandemiei asupra copiilor, mai exact efectele statului în casă asupra celor mici. Medicul spune că cei mici simt din plin această izolare de lumea exterioară și că deschiderea școlilor este mai mult decât benefică, evident, în măsura în care se poate face asta fără consecințe negative.
Ce traume emoționale au copiii care stau în casă
Copiii nevoiți să petreacă multe ore în casă, la școala online, se confruntă cu o serie de probleme pe care numai specialiștii le recunosc. Nu este deloc ușoară pentru ei această schimbare, în care școala nu mai este școală așa cum s-au obișnuit. Nu se mai trezesc la prima oră, nu mai parcurg drumul către unitatea de învățământ, nu mai stau în bănci, nu-și văd colegii și prietenii, nu pot interacționa cu ei, nu mai aleargă în pauzele dintre ore..și schimbările sunt nenumărate.
Statul în casă îi afectează puternic, spune medicul pediatru Mihai Craiu, care a dat și câteva exemple în acest sens. El a spus că lipsa interacțiunii fizice și statul cu ochii în telefoane are consecințe grave asupra copiilor.
Ticuri, nevroze și gânduri suicidale
Pot apărea manifestări dintre cele mai diverse, de la leșin la ticuri, nevorze importate de la cei cu care stau în casă, de la excesul de ecran, sau de la lipsa de socializare.
„Pentru că trebuie să ne gândim și pe termen mediu: copiii care interacționează numai cu un device digital – și când nu le place ceva schimbă – au alt antrenament emoțional decât când au peer review, când trebuie să convingă alt copil. Deci pur și simplu le facem rău copiilor noștri expunându-i unui mediu steril de conflicte, de emoții pozitive, de tot ce se întâmplă în mod normal la școală sau la grădiniță”, a declarat Mihai Craiu marți seară, la Digi24.
Toate aceste pot provoca traume emoționale care nu au nicio legătură cu vreo boală a corpului. Gravă este și situația adolescenților care sunt în ani terminali (clasa a VIII-a sau a XII-a), simt presiunea apropierii examenelor și unii încep să aibă iei suicidale, conform unui studiu citat de Mihai Craiu.
Elevii ar putea reveni la școala normală din al doilea semestru, adică din 8 februarie. Totul depinde, însă, de evoluția epidemiologică.