Pierderile estimate pentru anul curent în industria cărnii din cauza noului virus ar putea ajunge la mai multe milioane de euro. Pe tarabele din piață, legumele și fructele ajung să se vândă la prețuri exorbitante. Unde vor ajunge preturile și cum va afecta asta comportamentul consumatorilor români, la aceste întrebări a răspuns Sorin Minea conform Digi24.
Industria cărnii din țara noastră înregistrează pierderi ce pot ajunge la milioane de euro, conform Dana Tănase, directorul executiv al Asociaţiei Române a Cărnii (ARC). Creșterea costurilor per angajat cu 25-30%, dar și scăderea eficienței muncii cu aproximativ 30% și a vânzărilor cu 15-20% sunt factorii direcți care influențează pierderile. Aceasta a mai adăugat:
„Din discuţiile avute cu procesatorii de carne, creşterea cu 25-30% a costurilor pe angajat corelată cu scăderea eficienţei muncii reprezintă deja o realitate. Repornirea economiei şi relaxarea măsurilor de distanţare socială nu cred că vor conduce cel puţin pentru următoarele şase luni la o reducere a costurilor pe angajat şi la o creştere a eficienţei muncii.
Şi aceasta, ca urmare a faptului că măsurile şi procedurile speciale puse în practica de companiile din industrie pentru a proteja sănătatea şi securitatea angajaţilor, şi a reduce la minim riscul apariţiei îmbolnăvirilor vor rămâne în vigoare, pentru multă vreme de acum încolo.
Dacă luăm în calcul şi reducerea vânzărilor cu circa 15-20% şi faptul că reluarea se va face treptat şi va depinde foarte mult şi de reluarea activităţii în industria ospitalităţii, este foarte posibil ca pierderile pentru întreg anul 2020 în industria cărnii să depăşească mai multe milioane de euro.”
Sorin Minea a vorbit despre posibilitatea recuperării pierderilor prin majorarea prețurilor, dar pentru asta trebuie să existe clienți, adică vânzări. Scăderea vânzărilor este una dramatică într-un timp foarte scurt, iar majorarea prețurilor nu va face decât să o accentueze.
„Industria cărnii înseamnă un miliard de euro, 25% pierdere e dramatic. Foarte multe firme vor dispărea sau vor trece la negru, ar putea avea loc restructurări masive de personal.
E imposibil să fie făcută o prognoză privind consumul.
Cumpărăturile se fac în limita banilor, bănuiesc că oamenii se vor uita mai mult după calitate, ar fi ideal.
Și totuși, industria alimentara din România este puternică și nu vor fi pierderi în toate ramurile.
Se vor cumpăra bere, apă, vor fi scăderi la lapte si produse lactate.
La pâinea vrac e o nebunie, s-a făcut o greșeală, s-a înțeles că produsele vândute feliate sau vândute în vitrină sunt mai periculoase. Nu, sunt mai bune decât cele vândute ambalat. Este foarte greu de spus ce se poate întâmpla, se va schimba tipologie consumului în România.
Nu cred că se va ajunge să vinzi și pâinea, și parizerul doar pe net.
Soluțiile sunt civilizația și reducerea cumpăratului la strictul necesar, ar avea o repercusiune și asupra risipei alimentare la care suntem campioni.”
Legat de prețurile exagerate ale roșiilor și cireșelor, acesta a declarat că aceste prețuri sunt dorința vânzătorilor, dar nu înseamnă că vor și obține. Atunci când nu vor vinde, vor apela la stat să îi ajute, dar ar trebui să înțeleagă că prețul este dictat de piață, nu de vânzător și dorințele sale.
„E o neînțelegere completă a pieței, o dorință de a face bani rapid.”
Acest site foloseste cookies.
Read More