UPDATE Auchan infirmă că ar bloca plățile cu cardul din motive de siguranță. Reacția Mastercard

UPDATE 14 MARTIE 2019, ora: 15:09 – Mastercard vine cu precizări cu privire la plata cu cardurile contactless

UPDATE – Punctul de vedere Auchan cu privire la știrea inițială.

Referitor la articolul cu titlul “Auchan blochează plățile cu cardul. În ce condiții nu mai poți plăti cumpărăturile cu cardul”, publicat de dumneavoastră ieri,  vă transmitem, pentru buna informare a cititorilor, punctul nostru de vedere.

Precizăm, cu această ocazie, că plata cu cardul este doar una dintre modalitățile de plată acceptate în magazinele noastre.  Auchan România acceptă plățile cu cardul în magazinele sale prin intermediul terminalelor bancare primite de la băncile partenere și aflate în proprietatea acestora. Plata cu cardul în Auchan, poate fi realizată  la toate tipurile de case, prezente in magazine.

Niciunul dintre aceste sisteme de case nu are posibilitatea de a bloca fizic (de a reține) cardurile clienților. Tranzacțiile cu cardul pot fi acceptate sau refuzate doar de banca emitentă a cardului, în baza condițiilor contractuale dintre client și bancă.  

Auchan nu intervine în relația contractuală dintre client și bancă, clientul având libertatea de a-și negocia cele mai bune condiții de utilizare a cardului.

Timpii de răspuns, condițiile contractuale, posibilele defecțiuni/ incidente în sistemele informatice ale băncilor emitente sunt gestionate la nivelul băncilor, fiind deci independente de magazinele Auchan.

Nu în ultimul rând, plata cu cardul bancar este incurajată, ca o metodă modernă și sigură de plată, în toate magazinele noastre.

UPDATE – Auchan România a trimis către redacția noastră un punct de vedere în care neagă informațiile prezentate în acest articol și susține că banca emitentă ar fi putut avea o problemă în acel moment.

Tot din email-ul transmis de Auchan întelegem că magazinul nu a implementat nicio masură suplimentară de siguranță la plățile cu cardul, față de cele existente deja.

Mentionăm ca am cerut Auchan un punct de vedere oficial, ce va fi redat în articol dacă Auchan îl va emite.

Știrea inițială

Auchan România, unul din ce mai mari retaileri din România, a introdus un nouă regulă la plățile cu cardul. În urma mai multor sesizări venite de la clienți, Auchan a decis să ia următoarele măsuri de siguranță:

Având în vedere că noua modalitate de plată cu cardul de tip „contact less” poate permite plata cumpăturilor până la 99.99 lei fara cod pin, Auchan a constatat în urma reclamațiilor făcute de clienți că s-au folosite carduri furate.

Prin urmare dacă cumpărați din magazin și tastați greșit PIN-ul sau aveți fonduri insuficiente, tranzacia cu respectivul card bancar este blocată în rețeaua Auchan. În cazul fondurilor insuficiente Auchan permite reluarea tranzacțiilor dupa 5 minute. În cazul pinului greșit, Auchan trimite către banca emitentă o sesizare de posibilă fraudă care poate duce la blocarea cardului temporară.

Masura este luată pentru a încerca să combata plata cu carduri furate sau folosite de alte persoane în afara proprietarilor acestora.

Important de menționat: Puteți dezactiva funcția contact less din contul dumneavoastră de internet banking de la banca emitentă, setând limita zero.

De asemenea puteți mări limita tranzacțiilor de la 99 de lei, pana la orice sumă, tot prin serviciile de internet baking sau într-o agenție a băncii emitente.

Măsura de securitate a fost testată de un reporter huff.ro. Ne-am dus la magazinul Auchan titan, astăzi la ora 15:25 și am tastat intenționat PIN-ul greșit, imediat pe telefon Banca Transilvania a emis un mesaj de posibilă fraudă pe cardul bancar cu locația si terminalul POS din Auchan.

Cardul a putut fi folosit doar după ce am apelat BT24 pentru deblocarea acestuia.

Al doilea experiment a fost să folosim un alt card emis de aceeași bancă, dar ne-am asigurat că nu avem fonduri suficiente.  A fost nevoie de 5 minute ca tranzacția să poată fi reluată.

Sursa: Huff.ro
Data publicării: 12 mart.. 2019
Scris de , în Economic
Comentarii