Australia: Cercetătorii au descoperit o nouă specie de şarpe veninos!

Externe

Australia: Cercetătorii au descoperit o nouă specie de şarpe veninos!

Nouă descoperire în Australia! Oamenii de ştiinţă australieni au descoperit o nouă specie de şarpe veninos în statul Queensland (nord), însă se tem că reptila este deja în pericol de dispariţie din cauza mineritului, informează DPA marţi.

Cel mai nou membru al familiei Elapidelor (o familie de şerpi veninoşi, care cuprinde circa 250 de specii, n.r. ) a primit numele de „Vermicella Parscauda” şi a fost găsit la Weipa, un oraş minier pe coasta Golfului Carpentaria, din Peninsula Cape York, unde gigantul Rio Tinto exploatează zăcămintele de bauxită.

Potrivit lui Bryan Fry, profesor asociat de biologie la Universitatea din Queensland şi şeful echipei de specialişti care a găsit noua specie, descoperirea întâmplătoare a survenit când echipa sa efectua o cercetare asupra şerpilor de mare.

Care sunt dimensiunile șarpelui

Cercetătorii au observat un şarpe, cu lungimea de 30-40 centimetri, cu benzi albe, subţiri, pe fond negru, „vizual şi genetic distinct de cei descoperiţi pe coasta de est a Australiei şi în părţi din interior”, a declarat Fry.

Echipa a găsit ulterior alte patru exemplare ale acestei specii – unul în habitatul său natural din apropiere Weipa, altul ucis de o maşină în apropierea minei şi doi în colecţiile unor muzee.

Descoperirea a fost publicată în revista ştiinţifică Zootaxa săptămâna aceasta.

Citește: Australia: Un bărbat a intrat cu mașina în mulțime, la Melbourne. Cel puțin trei morți

Potrivit lui Fry, noua specie ar putea fi ameninţată cu dispariţia din cauza exploatărilor de bauxită, care „pot transforma mediul în detrimentul florei şi faunei locale”.

Stratul de ozon – China, acuzată că produce CFC

O asociaţie ecologistă a acuzat luni China că a continuat să producă în secret clorofluorocarburi (CFC), gaze care distrug stratul de ozon şi care au fost interzise prin Protocolul de la Montreal, semnat în 1987, informează AFP.

Environmental Investigation Agency (EIA), o asociaţie cu sediul în Statele Unite, afirmă într-un raport oficial că 18 uzine din 10 provincii ale Chinei au recunoscut faptul că au continuat să utilizeze clorofluorocarburi în pofida interdicţiei internaţionale.

În 1987, un acord internaţional, Protocolul de la Montreal, a fost semnat pentru a suprima progresiv CFC (folosite de sistemele de refrigerare şi aerosoli), vinovate pentru faimoasa „gaură” formată în stratul de ozon care protejează Terra de radiaţiile care provoacă boli grave, precum cancer de piele, afecţiuni oculare şi maladii imunitare.

1 Comment

1. NIck

2018-10-15T00:38:33+03:00 at 0:38

de curiozitate, cum dracu e specie npua d sarpe daca a fost gasit in colectiile a doua muzee ? Noi mai gindim inainte de a scrie?