Ce este sindromul vaginului depresiv. Multe femei îl au și nu știu

Ai auzit de vaginul depresiv? Este un termen cam dur și poate unora li se pare de râs când citesc asta, însă așa i se mai spune atrofiei vaginale.

Nu e de râs, ba chiar e bine ca femeile să știe care sunt simptomele acestei afecțiuni.

Principalele simptome ale acestui sindrom sunt mâncărimile și usturimea în zona intimă. Un lucru important de precizat este că această infecție nu se transmite prin sex.

Atrofia vaginală poate apărea la orice vârstă după ce o femeie are ciclu menstrual, adică din momentul în care devine activă din punct de vedere sexual.

Atrofia vaginală apare atunci când corpul nu mai produce suficient estrogen. Afecțiunea apare în cele mai multe cazuri la femeile care au fost tratate de cancer, în special de cel mamar, relatează jurnaliștii britanici pentru The Sun, dar asta nu e neapărat o regulă.

Atrofia vaginală se manifestă și prin dificultățile la urinare și durere puternică în timpul actului sexual.

Un subiect la fel de important: Igiena corectă în timpul menstruației

1. Atenție la compoziția tampoanelor pe care le folosești în perioada critică a lunii. Multe dintre ele conțin plastic și substanțe chimice care în contact cu pielea pot provoca iritații dureroase. Bumbacul este materialul ideal pe care îl poți folosi, ce nu creează în mod garantat mâncărimi sau alergii.

2. Același lucru este valabil și cu lenjeria intimă. Alege chiloții de bumbac pentru a ține la depărtare alergiile și iritațiile provocate de plastic.

3. Evită să folosești produse parfumate sau care conțin alcool deoarece acestea provoacă roșeață instantaneu și pot duce la usturime insuportabilă.

4. Spală-te mai des, nu exagera cu dușurile vaginale. Vaginul are propriul său sistem de protecție iar excesul de apă caldă în contact cu acesta poate distruge PH-ul natural al organului tău genital.

5. Dacă vrei să folosești săpun pentru zona intimă, caută unul cât mai simplu, pentru a nu altera PH-ul natural al vaginului.

6. Nu folosi lenjerie intimă strânsă de corp deoarece favorizează umiditatea, iar mediul umed este ideal pentru bacterii.

7. Folosește tampoane sau comprese în funcție de fluxul scurgerilor. Dacă te confrunți cu sângerări normale, schimbă tamponul o dată la 6 ore. Dacă sângerarea este ceva mai abundentă, schimbă-l mai des, chiar și la două ore.

8. Pentru a preveni o stare perfectă din punct de vedere imnunologic, nu uita de alimentație: o dietă echilibrată va reduce durerile din timpul menstruației.

9. Înainte de orice îndoială sau deranj în această perioadă, consultă medicul ginecolog și explică-i fără rușine ceea ce ți se întâmplă.

Sursa: Huff.ro
Data publicării: 11 mart.. 2019
Autor , în Sanatate
Comentarii