Cursurile și orele online sunt discriminatorii, susține CNE. Plângere împotriva Ministerului Educației

27.04.2020
Cursurile și orele online sunt discriminatorii, susține CNE. Plângere împotriva Ministerului Educației

Ministerul Educației a emis un ordin prin care elevii să poată susține ore și cursuri online pentru a putea continua anul școlar 2019 – 2020. Ordinul însă discriminează elevii, potrivit CNE, pentru că Ministerul nu a pus la dispoziție și instrumentele necesare.

CNE: Plângere împotriva Miniserului Educației. Elevii sunt discriminați

Consiliul Național al Elevilor (CNE), a depus o plângere împotriva Ministerului Educației, în baza legii 544/2004, privind contenciosul administrativ.

Aceștia solicită ca ordinul ministerului 4135/2020, referitor la susținerea online a cursurilor, să fie aprogat. CNE consideră că ordinul este discriminatoriu și că ministerul a uitat de elevii care nu au acces la internet. Să nu mai aducem aminte și de cei  care nu au nici măcar acces la lumină.

Citește și: Bacalaureat 2020. Data și cum se va susține examenul de BAC

„Astfel, sute de mii de elevi din România se află în imposibilitatea de a accesa resurse educaţionale online, fiind lăsaţi în afara sistemului de învăţământ.

În săptămânile ce au urmat măsurii de închidere a şcolilor, s-a recomandat desfăşurarea cursurilor în spaţiul online.

Nu toți profesorii au acces la device-uri electronice

Societatea civilă a subliniat în repetate rânduri faptul că nu toţi elevii şi profesorii au acces la device-uri electronice (telefon mobil, tabletă, PC, laptop) sau Internet şi a solicitat demararea urgentă a procedurilor de achiziţie de instrumente digitale de către Guvernul României, pentru a garanta participarea la educaţie a tuturor beneficiarilor primari pe timp de pandemie.

Însă, din păcate, măsurile întârzie să apară, iar Ministerul Educaţiei şi Cercetării nu a realizat încă o centralizare a cazurilor de elevi şi cadre didactice dezavantajate.

Citește și: Testele Naționale 2020. Data și cum se va susține examenul de capacitate

În prezent, România este statul european cu cel mai mare nivel al riscului de sărăcie sau excluziune socială în rândul copiilor. Peste o treime (38,1%) dintre copiii României sunt în risc de sărăcie sau excluziune socială ”, au transmi CNE printr-un comunicat de presă remis Agerpres.

Școala online devine o utopie

Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, afirmă că „ordinul ministrului Educaţiei şi Cercetării 4135/2020 limitează dreptul la educaţie nu doar pentru cei 300.000 de elevi din comunităţile dezavantajate, ci pentru toţi elevii care nu au confortul de a participa la cursurile online din diverse motive”.

Citește și: Cu ce se ocupă Adrian Streinu-Cercel după demitere: noua viață

„Într-o familie cu un singur calculator în casă, cu părinţi ce îl utilizează pentru a realiza telemunca, şcoala online devine o utopie.

Astăzi, 27 aprilie 2020, MEC încă nu a prezentat un plan concret pentru respectarea dreptului la educaţie pentru toţi copiii pe care noi îi reprezentăm, iar această încălcare flagrantă a unui drept fundamental nu poate fi trecută cu vederea de reprezentanţii elevilor.

Dacă ministerul a decis să impună măsuri de continuare a procesului educaţional doar pentru o parte dintre elevi, condiţionând accesul la educaţie pe criteriul social şi economic, noi nu vom face acest lucru şi vom lupta pentru ca acei elevi să beneficieze de procesul instructiv-educativ, aşa cum prevede şi Constituţia României.

Citește și: Klaus Iohannis: Nu se mai deschide școala! Când se dă BAC-ul? Calendar BAC și Teste Naționale

Educaţia nu ar trebui să fie despre majorităţi şi minorităţi, ci despre fiecare elev în parte”, mai spune Antonia-Laura Pup, citată în comunicat.