Alimente mai bogate în vitamina C decât o portocală

07.03.2017
Alimente mai bogate în vitamina C decât o portocală

În acestă perioadă, când vremea este schimbătoare și este foarte ușor să răcești, organismul are nevoie de un aport mai mare de vitamina C. Consumul de asemenea nutrienți poate scurta perioada în care ești bolnav și reduce din simptome. În ciuda faimei căpătate pentru aportul lor de vitamina C, o portocală medie conține o cantitate mai mică în comparație cu alte fructe sau legume.

Iată lista celor 12 alimente mai bogate în vitamina C decât o portocală:

#1. Ardeiul iute

O jumătate de cană de ardei de ardei iute tocat, conține 107,8 mg de vitamina C. Cercetătorii au descoperit și că, substanța numită capsaicină, cea care dă iuțeală ardeiului, ajută la ameliorarea durerilor articulare și musculare.

#2. Ardeiul gras roșu

O cană de ardei roșu conține de aproape trei ori mai multă vitamina C ca o portocală de 190 de grame. El este și o importantă sursă de vitamina A și ajută la îmbunătățirea sănătății ochilor.

#3. Ardeiul gras verde

Ardeiul verde este și mai bogat în vitamina C ca cel roșu.  120 mg din acest produs este mai mult decât suficient pentru a primi cantitatea zilnică necesară. Mai mult decât atât, acesta este și o importantă sursă de fibre.

#4. Varza creață

O singură cană de varză creață conține 80,4 mg de vitamina C. Aceasta poate asigura și dublul dozei zilnice de vitamina A și de șapte ori doza de vitamina K.

#5. Broccoli

Acesta oferă 132 mg de vitamina C, plus o mulțime de fibre și 30 de calorii/porție. Studiile au dovedit și că acest aliment are proprietăți e prevenire a cancerului.

#6. Papaya

O cană de papaya conține 88,3 mg de vitamina C. Potrivit specialiștilor, acest fruct ajută și la curățarea sinusurilor, poate face pielea mai luminoasă și întărește structura oaselor.

#7. Căpșunile

Acestea conține 84,7 mg de vitamina C, doze sănătoase de acid folic și alți compuși prezenți ce ajută la îmbunătățirea sănătății. De asemenea, este dovedit faptul că ajută la albirea dinților în mod natural.

#8. Conopida

O porție de conopidă oferă o doză de 127,7 mg de vitamina C, indiferent dacă este prăjită sau gătită la aburi. Conopida oferă și 5 grame de fibre, alături de alte 5 grame de proteine.

#9. Varza de Bruxelles

Conținutul de vitamina C al acestor verze micuțe poate ajunge la 74,8 mg.  Ele conțin și fitonutrienți și fibre ce ajută la prevenirea cancerului.

#10. Ananasul

În plus față de cele 78,9 mg de vitamina C, ananasul conține bromelină. Aceasta este o enzimă digestivă care ajută la descompunerea alimentelor și reduce balonarea. Substanța acționează și ca un antiinflamator natural ce ajută la o recuperare rapidă după un efort fizic consistent.

#11. Kiwi

O porție de kiwi, aproximativ două fructe, conține 137,2 mg de vitamina C. De asemenea, aceste fructe sunt bogate în potasiu și cupru.

#12. Mango

Fructul tropical are un aport de 122,3 mg de vitamina C. El conține și o cantitate importantă de vitamina A, care joacă un rol important în imunitatea organismului.