Categorii Stil

Ce înseamnă siglele celor mai cunoscute mărci de mașini

Ce înseamnă siglele celor mai cunoscute mărci de autoturisme. Toate mărcile de mașini au în spate o poveste, iar siglele sunt simbolul întregii istorii a companiilor. În continuare, vă prezentăm semnificațiile celor mai cunoscute embleme din industria auto.

ALFA ROMEO – Compania Alfa (A.L.F.A. de la Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), a fost creată în 1909 de Romano Cattaneo. Acesta a creat sigla companiei inspirat de un simbol descoperit în Castelul Sforzesco din Milano. Crucea roșie din partea stângă a emblemei reprezintă moștenirea creștină a Cruciaților iar șarpele care înghite un om, simbolizează un sarazin.

AUDI – Cele patru inele care alcătuiesc sigla Audi reprezintă cele patru companii din consorțiul Auto-Union din 1932. Acestea erau DKW, Horch, Wanderer și Audi. Dupa primul război mondial, numele Audi a dispărut. În 1965 însă, acesta și-a făcut din nou apariția, folosind ca logo cele patru inele. În limba latină, Audi înseamnă „a auzi”.

BMW – Acronimul BMW vine de la Bayerische Motoren Werke – Uzinele de motoare din Bavaria. Pe timpul celui de-al doilea război mondial, uzina a construit motoare pentru avioanele militare nemțești. Medalionul BMW reprezintă o elice de avion în mișcare, albastrul semnificând cerul.

CITROEN – Pentru emblema automobilelor sale, Andre Citroen s-a inspirat din începuturile sale în industria auto. Citroen a început prin a construi roți de transmisie, cele două V-uri răsturnate reprezentând “dinții” de pe roțile respective.

FERRARI – Celebrul căluț cabrat de pe sigla Ferrari a fost inițial simbolul unui faimos pilot italian de avioane din primul război mondial, Francesco Baracca, decedat în misiune. Părinții acestuia l-au convins pe Enzo Ferrari să folosească emblema pe mașinile sale de curse.

FIAT – Fiat este abrevierea Fabbrica Italiana di Avto mobili Torino – Fabrica Italiană de Automobile din Torino. Emblema mărcii s-a schimbat destul de mult de-a lungul timpului. Inițial, era o plăcuță de metal cu aspect de papirus pe care era scris întregul nume. În 1968, sigla a fost regândită cu un aspect dreptunghiular și cu literele FIAT inscripționate în centru. În 1999, cu ocazia jubileului, compania adoptat emblema rotundă.

FORD – Logo-ul Ford este creația lui Harold Willis, mâna dreaptă a lui Henry Ford. În tinerețe, acesta câștigase bani tipărind cărți de vizită și a folosit același font și pentru emblema mărcii de mașini.  Ovalul a apărut în 1912, iar fondul albastru în 1927, odată cu lansarea lui Model A.

LAMBORGHINI – Ferruccio Lamborghini, creatorul companiei, iubea coridele. Acest lucru este evident atât în emblema mașinilor cât și în numele purtate de multe modele ale mărcii, de-a lungul timpului.

MASERATI – La fel ca în cazul Alfa Romeo, sigla Maserati reprezintă orașul de reședință al mărcii. Tridentul este simbolul tradițional al orașului Bologna, locul unde se construiau înainte automobilele Maserati.

MAZDA – Emblema Mazda a fost realizată de Rei Yoshimara, un renumit creator de imagini pentru corporații. V-ul reprezintă aripi întinse. Compania a declarat că acestea simbolizează “creativitatea, simțul misiunii, delicatețea și flexibilitatea caracteristice mărcii”.

MERCEDES-BENZ – Steaua în trei colțuri reprezintă dorința Mercedes-Benz de a domina atât uscatul, cât și marea și aerul. Simbolul a apărut pentru prima data în 1909, pe un Daimler. În 1926, a fost adăugată cununa de lauri, pentru a marca unirea cu Benz. Sigla actuală, steaua într-un cerc, a fost folosită prima dată în 1937.

MITSUBISHI – Emblema Mitsubishi reprezintă îmbinarea dintre emblema familiei lui Yataro Iwasaki, fondatorul companiei Tsukumo Shokai  și cea a familiei Yamanouchi, din clanul Tosa.

PEUGEOT – Leul de pe sigla Peugeot provine de la emblema orașului Belfort, locul unde a fost construit unul dintre primele modele Peugeot. Autorul simbolului orașului este sculptorul Bartholdi, cel care a realizat și Statuia Libertății din New York.

PORSCHE – Emblema Porsche poartă culorile drapelului german și este aproape identică cu cea a orașului Stuttgart. În orașul în care este bazat sediul companiei se creșteau cai, de unde provine și imaginea celui de pe siglă. Coarnele de cerb si dungile ros-negre provin de la steagul Regatului Wurtemberg (actualmente landul Baden-Wurtemberg).

RENAULT – Rombul Renault a fost la început doar o emblemă amplasată pe capotă. În spatele ei se afla claxonul. Mai târziu, centrul rombului a fost tăiat pentru a permite sunetului să pătrundă.

SKODA – Săgeata înaripată de pe sigla mărcii cehe nu are o semnificație anume, în afara faptului că sugerează viteză. La începuturi, mașinile produse purtau literele L și K (Laurin și Klement) cu auriu, pe un fundal roșu.

SUBARU – Cele șase stele de pe emblema Subaru reprezintă Pleiadele, stele din constelația Taurului. Subaru este numele japonez pentru această constelație. Cele șase stele sunt foarte ușor de recunoscut pe cerul din Japonia și au fost folosite timp de secole pentru a ghida călătorii.

TOYOTA – Sigla Toyota conține trei elipse care reprezintă inima clientului, inima produsului, progresul tehnologic și oportunitățile nelimitate ale viitorului. În japoneza, “toyo” semnifică abundență, iar “ta” înseamna orez. În unele culturi asiatice, cei bcare posedă orez în abundență, sunt binecuvântați cu multă bogație.

VOLKSWAGEN – Povestea siglei Volkswagen este simplă. Aceasta conține literele V și W: „volks” înseamnă “a poporului”, iar “wagen” – “mașină”.

VOLVO – Cuvântul Volvo seamănă cu expresia spaniolă pentru a se rostogoli. Cercul mărginit de o săgeată este semnul convențional pentru fier, resursa principală a Suediei. Cercul și săgeata reprezintă și scutul și săgeata zeului Marte.

Acest articol a fost actualizat la: 2017-01-20T17:58:08+02:00 17:58

Acest site foloseste cookies.

Read More