Stil

Reţeta succesului de care se bucură cântecele în topurile muzicale

Oamenii de ştiinţă americani au anunţat, după ce au analizat peste 500.000 de cântece, că au reuşit să definească reţeta succesului în muzică şi să prezică cu un grad ridicat de acurateţe posibilitatea ca un anumit single să impresioneze în clasamentele muzicale.

„Am reuşit să prezicem succesul cântecelor în funcţie de caracteristicile lor muzicale”, a explicat pentru AFP Natalia Komarova, cercetătoare la Universitatea California din Irvine, coautoare a acestui studiu ce a fost publicat în Royal Society Open Science.

La baza cercetării se află o jumătate de milion de cântece lansate în Marea Britanie între 1985 şi 2015 şi care fac parte din toate genurile muzicale, de la pop la rock, trecând prin jazz, muzică clasică şi tehno.

Pornind de la aceste date, cercetătorii au putut să determine tendinţele generale din muzica produsă în prezent, identificând o creştere a numărului de piese care evocă „tristeţea”, în defavoarea celor din care emană sentimente de „bucurie” şi „seninătate”.

Autorii studiului au remarcat şi o intensificare a titlurilor propice dansului şi destinderii, relevante pentru a explica actuala supremaţie a muzicii pop şi rock.

Însă pentru a avea succes, trebuie să te diferenţiezi. „Cântecele de succes au propria lor dinamică”, au explicat autorii studiului.

„Un cântec reuşit este în general mai ‘vesel’ şi mai ‘dinamic’ decât media”, afirmă Natalia Komarova. Deşi numărul cântăreţelor a devenit tot mai mare, această tendinţă este încă şi mai marcantă atunci când vine vorba despre chestiunea succesului.

Cu toate că oamenii de ştiinţă pot de acum să evalueze „ingredientele” succesului, ei nu pot totuşi să îl garanteze.

Un cântec vesel şi interpretat de o femeie nu are însă automat succes. „Altfel, toată lumea ar putea să compună cântece de succes”, a declarat, amuzată, coautoarea studiului.

Citește și: Secretul pentru a găsi lucrurile pierdute, potrivit unui nou studiu

Algoritmul dezvoltat de cercetătorii americani poate să „prezică succesul unui cântec în 85% dintre cazuri”, ceea ce „nu-i deloc rău”, după cum a concluzionat Natalia Komarova.

Share
Scris de
Apetrii Tora

Acest site foloseste cookies.

Read More