Una din cele mai mari agentii de turism din Romania, Mareea, va intra in insolventa, dupa ce si-a anuntat clientii ca nu le va mai putea onora vacantele, potrivit unui anunt publicat pe site-ul patronatului Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT). De altfel, Mareea s-a si retras vineri din patronatul ANAT.
Aproape 1.100 de turisti au fost pagubiti de catre agentia de turism Mareea, care a anuntat sambata pe propriul site ca nu le va mai onora vacantele si ca va intra in insolventa, suma tuturor contractelor ridicandu-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restante catre furnizori, potrivit rezentantilor Directiei generale de control si autorizare turism din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT).
Agentia de turism Mareea Comtur a fost amendata de ANT, in urma controlului de saptamana trecuta, demarat in urma a patru reclamatii venite pe adresa autoritatii, relateaza news.ro.
„In urma actiunii de verificare au fost aplicate sanctiuni pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale, pentru prezentarea informatiilor nereale in oferte, dar si pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. In afara de sanctiunea pecuniara in valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicata si sanctiunea complementara de retragere a licentei”, arata ANT, intr-un comunicat.
Controlul s-a desfasurat in perioada 26 august si 3 septembrie.
„Mentionam faptul ca reprezentantii agentiei de turism au afirmat ca sunt intr-un permanent contact cu patronatul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania – ANAT, dar si cu alte agentii de turism, pentru gasirea unor solutii pertinente clientiilor pagubiti”, arata autoritatea.
La randul sau, ANAT anunta ca turoperatori membri ai patronatului, reprezentantii ai agentiei de turism Mareea si hotelieri, multi dintre ei membri ai Federatiei Patronale din Turismul Romanesc (FPTR), au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turistii carora agentia de turism nu le mai poate onora vacantele platite anterior pentru luna septembrie.
„O parte dintre turisti vor fi rerutati catre Complexul Mercur-Minerva, detinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunarii”, arata ANAT.
In acelasi timp, in unele cazuri, vacantele cumparate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar in destinatiile respective, ca urmare a sprijinului oferit de operatori din turism, precizeaza ANAT.
”In ultimele doua-trei saptamani, mai mult de 200 de turisti si-au putut efectua vacantele datorita sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agentia Mareea sa depaseasca situatia critica din punct de vedere financiar si pentru a evita perturbari in piata de turism. Preluam turisti si in aceste zile”, a declarat pesedintele ANAT, Alin Burcea.
Oficialii ANAT spun ca sunt in permanenta legatura cu celula de criza infiintata in aceasta dimineata de Mareea, care anunta turistii despre serviciile operative de relocare si alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criza sunt afisate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).
Turoperatorul Mareea, care a fost implicat in tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde si-au pierdut viata 18 romani iar alti 29 au fost raniti, si-a anuntat sambata dimineata incapacitatea de plata si ca va cere deschiderea procedurii de insolventa.
Pentru recuperarea sumelor datorate de agentia de turism, in cazul in care nu se accepta solutiile compensatorii oferite de turoperatori si hotelieri, turistii se pot adresa companiei care a eliberat polita de insolventa pentru aceasta, in valoare de 50.000 de dolari.
”In limita a 50.000 de dolari, nu toti turistii isi vor recupera banii achitati. O astfel de situatie ar fi fost evitata daca in ultimii 23 de ani s-ar fi gasit solutii optime pentru garantarea pachetelor de vacanta. ANAT are in prezent o varianta, pe care o va avansa autoritatilor”, mai spune presedintele ANAT.
De asemenea, consiliul director al ANAT a aprobat sambata forma finala a propunerii de ordonanta pentru crearea Fondului de garantare, pe care o va trimite Autoritatii Nationale pentru Turism, varianta care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turisti pentru pachetele de servicii. ”Il rugam pe ministrul Economiei, Costin Borc, sa actioneze cu celeritate in cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist sa nu mai aiba de suferit”, precizeaza presedintele ANAT.
Patronul agentiei de turism Mareea, Marius Usturoiu, a declarat sambata, in exclusivitate pentru Profit.ro, ca a luat decizia sa ceara intrarea in insolventa a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum si de scaderea cu 50-60% a vanzarilor de vacante pe Turcia, si a promis ca nici un turist cu rezervare facuta prin Mareea nu va ramane cu banii dati si concediul neefectuat, tinand totodata sa infirme declaratiile si zvonurile potrivit carora „s-ar fi dat la fund”.
Acest articol a fost actualizat la: 2016-09-03T18:42:14+03:00 18:42
Acest site foloseste cookies.
Read More