Averile nejustificate de pana la un milion de euro primesc o perioada de graţie, respectiv pana pe 31 martie 2017, ca sa fie declarate si impozitate cu 16%. Dupa aceasta data, daca vor fi depistate de Fisc, vor fi taxate cu 75%, potrivit proiectului de ordonanţa de urgenţa a Guvernului pentru modificarea Codului fiscal obţinut de Profit.ro, potrivit News.ro.
Citeste si: Paul Gheorghiu, seful de Cabinet al lui Ciolos, a fost numit sef al Cancelariei, in locul lui Tudorache
Citeste si: Zoruri interne catre Constanta. Ce pret au biletele de avion
Update 12:35: Ministerul Finantelor a reactionat, miercuri, la proiectul de modificare a Codului Fiscal aparut in presa, precizand ca nu isi asuma proiectul si ca nu are in vedere majorarea impozitelor sau contributiilor, nici cresterea taxelor pentru persoanele fizice autorizate (PFA). In plus, ministerul sustine, intr-un comunicat remis News.ro, ca respinge ideea de aministie fiscala, dar nu precizeaza daca proiectul a fost sau nu realizat in cadrul institutiei, conform News.ro.
Proiectul de act normativ, obtinut de Profit.ro, propune o amnistie fiscala pentru averile nejustificate de pana la un milion de euro, contribuabilii primind o perioada de gratie, pana pe 31 martie 2017, ca sa fie declare aceste sume la Fisc si sa plateasca impozit de 16%. Dupa aceasta data, daca vor fi depistate de Fisc, averile vor fi taxate cu 75%.
De asemenea, proiectul prevede majorarea contributiilor de asigurari sociale (CAS) ale angajatului de la 10,5% la 21,7%, iar pentru sanatate (CASS) de la 5,5% la 8,9%. In schimb, angajatorii vor fi scutiti de CAS pentru conditii normale de munca, precum si de CASS.
In plus, rata de taxare pentru PFA s-ar dubla. Pe de alta parte, proiectul ii obliga pe angajatori sa majoreze salariile brute pentru a compensa cresterea contributiilor.
Insa Ministerul Finantelor respinge proiectul, fara a preciza daca acesta a fost sau nu realizat in cadrul institutiei.
„Subliniem faptul ca nu exista un proiect de modificare a Codului fiscal asumat de Ministrul Finantelor Publice care sa includa majorari de taxe si de impozite sau de contributii sociale obligatorii”, arata o reactie transmisa News.ro.
Potrivit ministeruluui, nu sunt prevazute cresteri de taxe pana la finalul acestui an.
„Asa cum am mentionat in nenumarate randuri, Ministerul Finantelor Publice nu are in vedere majorari de taxe si impozite in acest an. Singurele masuri care au fost si sunt vizate sunt de simplificare a procedurilor fiscale si in favoarea activitatii economice”, se mai arata in comunicat.
Ministrul Finantelor admit ca a cerut analize privind fiscalitatea, dar nu un astfel de proiect.
“Am cerut expertilor din minister pe probleme de fiscalitate o analiza interna care sa cuprinda mai multe scenarii de calcul pentru simplificarea, debirocratizarea si crearea unor conditii mai bune pentru mediul de afaceri. In acest context, cresterea taxelor nu a fost luata in considerare ca scenariu posibil pentru pachetul de masuri ce va modifica Codul Fiscal. Nu includem masuri care sa creeze poveri fiscale suplimentare pentru niciun tip de contribuabil, persoane juridice, fizice, persoane fizice autorizate sau cele cu activitati independente”, a declarat ministrul Finantelor, Anca Dragu, citata in comunicat.
Secretarul de stat Gabriel Biris este responsabil pe partea de fiscalitate in cadrul Ministerului Finantelor. Acesta nu a fost disponibil pentru declaratii pana la ora redactarii acestei stiri.
Ministerul a respins orice proiect de majorare a taxelor.
„Ministerul Finantelor Publice nu are in vedere o crestere a contributiilor sociale obligatorii nici pentru angajat, nici pentru angajator. Persoanele Fizice Autorizate (PFA), cu activitati independente sau profesii liberale nu sunt vizate de vreo masura de crestere a taxarii. In egala masura, Ministerul Finantelor Publice nu a avut niciodata in vedere modificarea costului angajatorilor cu salariile si nici a salariilor nete”, a afirmat institutia.
In mod oficial, ministerul respinge si amnistia fiscala propusa in proiect.
„De asemenea, nu este vizata acordarea vreunei amnistii fiscale. Informatiile aparute in presa, potrivit carora averile nejustificate de pana la un milion de euro primesc o perioada de gratie, respectiv pana pe 31 martie 2017, nu reflecta o decizie a Ministerului Finantelor Publice”, arata comunicatul ministerului.
Stire initiala:
De caţiva ani, Agenţia Naţionala de Administrare Fiscala deruleaza un program de verificare a marilor averi, insa rezultatele au fost modeste. Conform raportului de activitate al instituţiei, pana la sfarsitul anului 2015 au fost incasate doar 2,6 milioane lei de la persoanele verificate in acest program. Amnistia fiscala este frecvent folosita de multe state pentru a atrage sume la buget din venituri nedeclarate.
In proiectul de modificare a Codului Fiscal sunt introduse articole noi referitoare la impozitarea averilor nejustificate, astfel:
Art. 117
Definirea si impozitarea veniturilor a caror sursa nu a fost identificata
Orice venituri constatate de organele fiscale, in condiţiile Codului de procedura fiscala, a caror sursa nu a fost identificata se impun cu o cota de 75% aplicata asupra bazei impozabile ajustate. Emiterea deciziei de impunere de catre organul fiscal se efectueaza in conformitate cu dispoziţiile Codului de procedura fiscala.”
Dupa capitolul X se introduce un nou capitol X1 avand urmatorul cuprins:
”Declararea iniţiala a patrimoniului si impozitarea sumelor ce nu pot fi justificate prin venituri impozabile
Art. 1171
Semnificaţia unor termeni si expresii
(1) In sensul prezentului capitol, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificaţii:
(a) patrimoniu net – reprezinta diferenţa dintre drepturile si datoriile ce pot fi evaluate in bani si aparţin persoanei fizice;
(b) drepturile ce pot fi evaluate in bani insumeaza:
i) contravaloarea cladirilor si terenurilor aflate in proprietatea contribuabilului persoana fizica, direct sau indirect, in ţara sau strainatate;
ii) contravaloarea autoturismelor, operelor de arta sau bijuteriilor, aflate in proprietatea contribuabilului persoana fizica, direct sau indirect, in ţara sau strainatate ;
iii) valoarea titlurilor de participaţie, deţinute de contribuabil, direct sau indirect, in ţara si/sau strainatate;
iv) sumele aflate in conturi, deţinute direct sau indirect, la banci in ţara sau strainatate;
v) valoarea imprumuturilor acordate sau a obligaţiunilor deţinute de contribuabil;
vi) profiturile nedistribuite de catre persoane juridice inregistrate in jurisdicţii in care cota de impozit pe profit este mai mica sau egala cu 10%, la care contribuabilul deţine, direct sau indirect, participaţii, proporţional cu cota de participaţie deţinuta;
(c) deţinere indirecta – deţinerea unui drept prin intermediul unui afiliat, prepus sau imputernicit, indiferent de tipul inţelegerii, scrisa sau nescrisa intre contribuabil si afiliat, prepus sau imputernicit, indiferent de numarul de afiliaţi, prepusi sau imputerniciţi prin care se deţine dreptul patrimonial.
Art. 1172
Declararea patrimoniului
(1) Contribuabilii prevazuţi la art. 59 alin. (1) lit. a) care deţin la data de 31 decembrie 2016 un patrimoniu net de cel puţin 4.500.000 lei au obligaţia sa depuna pana cel mai tarziu la data de 31 martie 2017 o declaraţie de patrimoniu. Modelul declaraţiei de patrimoniu se aproba prin ordin al presedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala.
(2) Contribuabilii care la data de 31decembrie 2016 nu au un patrimoniu net de cel puţin 4.500.000 lei, dar care ulterior depasesc aceasta valoare au obligaţia sa depuna declaraţia de patrimoniu nu mai tarziu de 25 ianuarie a anului urmator depasirii valorii de 4.500.000 lei.
Art. 1173
Impozitarea sumelor ce nu pot fi justificate
(1) In cazul in care patrimoniul net definit la art. 1171 alin. (1) lit. a) nu poate fi justificat in totalitate prin venituri impozabile, neimpozabile sau scutite, contribuabilul are obligaţia sa declare suma pentru care nu poate justifica provenienţa.
(2) Pentru suma care nu poate fi justificata de catre contribuabil acesta datoreaza un impozit in cota de 16%. Obligaţia stabilirii si plaţii impozitului revine contribuabilului. Plata impozitului se efectueaza odata cu depunerea declaraţiei prevazuta la art. 1172 alin. (1) dar nu mai tarziu de data de 31 martie 2017.
(3) Contribuabilii care la data de 31 decembrie 2016 deţin un patrimoniu net mai mic decat valoarea de 4.500.000 lei, pot depune declaraţia de patrimoniu pana cel mai tarziu la data de 31 martie 2017, fiindu-le aplicabile prevederile alin. (1) si (2).
(4) Pentru obligaţia stabilita la alin. (2) contribuabilul nu datoreaza dobanzi si penalitaţi de intarziere.
(5) Ulterior datei de depunere a declaraţiei de patrimoniu prevazute la art. 1172, dupa caz, pentru diferenţele de sume nedeclarate potrivit art. 1173 alin. (2) si constatate de catre organele fiscale prin aplicarea metodelor de control indirect, cota de impozitare este de 75%.”
Acest articol a fost actualizat la: 2016-09-07T15:37:17+03:00 15:37
Acest site foloseste cookies.
Read More