Categorii Știri

Astazi se implinesc 143 de ani de la inaugurarea Garii de Nord

In data de 25 septembrie 1872 a avut loc inaugurarea Garii de Nord din Bucuresti, si astfel s-a deschis prima linie de cale ferata Bucuresti – Ploiesti.

Povestea Garii de Nord a inceput acum 143 de ani, iar in prezent aceasta este cea mai mare statie feroviara a Romaniei, situata in capitala Bucuresti. Din aceasta gara pleaca si sosesc zilnic aproape 200 de trenuri. Numarul trenurilor este mai mare iarna si vara, atunci cand se pun in circulatie trenuri suplimentare spre litoral si Valea Prahovei.

In prezent, Gara de Nord serveste trenurilor Cailor Ferate Romane, dar si celor ale companiilor feroviare internationale. Bucuresti Nord este capatul liniei si are un numar de opt peroane si paisprezece linii.

sursa foto: pmb.ro

Din Gara de Nord se poate ajunge direct la Aeroportul International Henri Coanda, cu trenul special operat de compania CFR Calatori.

CITESTE SI: POVESTEA INCREDIBILA A LUI ANGHEL SALIGNY SI A CELUI MAI LUNG POD DIN EUROPA

Piatra de temelie a garii a fost pusa la 10 septembrie 1868 in prezenta lui Carol I, pe un loc ales de domnitor. Chiar daca la inceput aceasta gara nu era conceputa pentru a deveni principala gara a Bucurestiului, odata cu trecerea anilor aceasta a devenit principalul nod feroviar al Capitalei dar si al Romaniei.

sursa foto: pmb.ro

Initial, Gara a fost conceputa in forma de U formata din doua corpuri paralele legate la capatul dinspre ateliere de un alt corp in orientare perpendiculara, insa de-a lungul timpului i s-au adus modificari.

Cladirea Garii de Nord este inclusa in lista monumentelor istorice. Ultima restaurare a avut loc intre anii 1997 si 1999.

din pacate, in ultimii ani, traficul din Gara de Nord a scazut drastic, in mare parte din cauza starii deplorabile in care arata in prezent gara. Pentru renovarea garii, autoritatile au estimat ca ar fi nevoie sa se investeasca in jur de 300 milioane de euro, iar modernizarea ar dura trei ani.

sursa foto: pmb.ro

O astfel de renovare ar putea transforma Gara de Nord intr-o gara pentru trenuri de mare viteza. Un asemenea proiect poate transforma Gara de Nord intr-un adevarat centru comercial, ca un punct de atractie pentru calatori si operatorii feroviari.

Sursa foto: pmb.ro

Acest articol a fost actualizat la: 2016-01-20T18:07:16+02:00 18:07

Share
Scris de
Raluca Badoiu

Acest site foloseste cookies.

Read More