Canicula si ultimele sfaturi care ne ajuta sa o suportam mai usor

03.07.2016
Canicula si ultimele sfaturi care ne ajuta sa o suportam mai usor

Canicula da mari batai de cap romanilor in aceasta vara, care este parca mai fierbinte decat in anii precedenti. Pentru a suporta mai usor efectele zilelor toride si in care indicele de umiditate depaseste valorile critice, exista cateva solutii accesibile oricui. Masurile functioneaza excelent pentru persoanele care simt nevoia de racoare si au fost deja testate cu succes in conditiile unor temperaturi ce depasesc 35 de grade Celsius la umbra.

Astfel, pentru a evita disconfortul creat de temperaturile ridicate, prima oara trebuie sa ne impacam cu ideea ca asta inseamna verile din mileniul III: multe zile caniculare si temperaturi ridicate. Odata ce ne-am obisnuit cu acest gand, putem trece la aplicarea sfaturilor care se regasesc intr-un top realizat de jurnalistii britanici de la The Telegraph.

Cei care sunt adeptii practicarii sportului chiar si cand afara sunt multe grade peste temperaturile obisnuite, trebuie sa stie ca organismul lor are nevoie de atentie speciala in astfel de zile. Corpul trebuie obisnuit treptat cu temperatura aerului si de cate ori se simte nevoia, trebuie consumata apa rece.
De asemenea, bauturile reci, mai ales cele care contin gheata, sunt indicate in zilele toride, datorita faptului ca ajuta corpul sa se adapteze caldurii excesive.

Citeste si: Cum racesti terasa de langa casa in zilele caniculare?

Hidratarea pe canicula si cele mai bune lichide pe care trebuie sa le consumi

Pentru persoanele care locuiesc la bloc, dar nu au posibilitatea instalarii aparatelor cu aer conditionat, exista o veste buna. Si ele se pot racori foarte bine daca poarta prosoape reci in jurul gatului.
Nu este nimic deplasat daca in momentul in care simti ca te sufoci din cauza caldurii, apelezi la un dus cu apa rece. Este o metoda foarte buna pentru racorire.

Toata lumea stie ca vara apa este esentiala pentru hidratare, dar nu este tocmai corect sa exageram cu ea. Specialistii recomanda sa bem apa doar cand ne este sete. Si atunci trebuie sa bem pana cand corpul nu mai cere apa, nu cat credem noi ca ar fi bine. Odihna este foarte importanta in toate anotimpurile, dar vara, din cauza caldurii, somnul nu este tocmai usor. Pentru a crea toate conditiile, incercati sa racoriti dormitorul: trageti draperiile, pulverizati vapori de apa in aer si montati un ventilator.