Cardul de sănătate va avea o valabilitate de șapte ani, în loc de cinci ani cât avea până acum

28.06.2018
Cardul de sănătate va avea o valabilitate de șapte ani, în loc de cinci ani cât avea până acum

Cardul de sănătate își schimbă valabilitate începând de anul acesta. Guvernul a aprobat, în şedinţa de joi, la propunerea Ministerului Sănătăţii, o hotărâre prin care se prelungeşte de la 5 la 7 ani termenul de valabilitate în cazul cardurilor naţionale de sănătate emise până la data de 31 iulie.

Potrivit unui comunicat al MS, pentru cardurile emise până la data de 31 decembrie 2012, cei 7 ani de valabilitate se vor calcula începând cu data de 1 ianuarie 2013.

Citește și: Cardul de sănătate va fi desființat. Vin CIP-urile

„Astfel, prin prelungirea duratei de valabilitate a cardului până la data expirării valabilităţii certificatului digital necalificat emis de Autoritatea de Certificare a CNAS, se degrevează bugetul de stat pentru anul 2018 – 2019 cu cheltuielile aferente tipăririi unui număr de aproximativ 14,2 milioane carduri naţionale de asigurări de sănătate, precum şi a bugetului FNUASS de cheltuielile aferente distribuirii acestora”, precizează MS.

De asemenea, hotărârea aprobată joi de Executiv prevede o nouă reglementare menită să asigure un acces mai bun al pacienţilor la tratamente.

Astfel, pentru unele medicamente prevăzute în Lista de medicamente, care fac obiectul programelor naţionale cu scop curativ şi care necesită prescriere pe bază de protocol terapeutic, dar acesta nu a fost aprobat prin ordin al ministrului Sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, până la elaborarea şi aprobarea protocolului, în condiţiile legii, prescrierea se face cu respectarea indicaţiilor, dozelor şi contraindicaţiilor din rezumatul caracteristicilor produsului, în limita competenţei medicului prescriptor.

Noi reguli ale UE privind protecţia datelor cu caracter personal în sănătate, într-o dezbatere la Palatul Cotroceni

Regulamentul european privind datele cu caracter personal în sănătate, care va deveni obligatoriu începând din 25 mai şi care conţine noi reguli în acest domeniu precum dreptul persoanelor de a fi şterse din bazele de date, a fost dezbătut la Palatul Cotroceni.

Simona Şandru, şef birou plângeri la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), a prezentat noile reguli ale Regulamentului General de Protecţia Datelor (GDPR).

„Regulamentul nu vine cu nişte noutăţi absolute în domeniul protecţiei datelor personale. Cel puţin în România, dar şi în orice alt stat membru din UE există şi în prezent cadrul legal care asigură garantarea deplină la protecţia datelor personale”, a precizat Şandru.

Ea a arătat că în privinţa operatorilor care nu au sediul pe teritoriul UE dacă prelucrează date personale ale unor persoane ce îşi au reşedinţa pe teritoriul Uniunii aceştia vor fi obligaţi să respecte noul regulament începând cu 25 mai.

Reprezentantul ANSPDCP a menţionat şi că prin acest regulament sunt introduse două noi principii, respectiv integritatea şi confidenţialitatea datelor personale şi responsabilitatea operatorilor.

„Toţi operatorii, dar şi persoanele împuternicite să prelucreze date sunt obligaţi şi vor fi obligaţi şi după 25 mai să implementeze măsuri de securitate, tehnice şi organizatorice adecvate contextului şi activităţii specifice de prelucrare datelor, caracterului sensibil al datelor medicale pe care le prelucrează”, a spus Simona Şandru, care a arătat că operatorii sunt obligaţi să respecte principiile într-un mod activ.