Știri

Cardul de sănătate va fi desființat. Vin CIP-urile

Nici nu bine s-au obișnuit românii cu cardul de sănătate căci acesta va fi desființat. Potrivit unui proiect de lege inițiat de Ministerul Afacerilor Interne, cartea electronică de identitatea va cuprinde datele titularului (cele prezente în buletinul normal) precum și datele biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele de la două degete.

Anunțul făcut de MAI

După ce va fi introdusă cartea electronică de identitate nu va mai fi folosit cardul de sănătate. Proiectul a fost elaborat de specialiștii care lucrează la Ministerul de Interne, anunță agențiile de presă din România.

Dezbaterea privind introducerea acestor tipuri de cărți electronice a fost amplă. Încă din 2006 când s-a vorbit pentru prima oară despre acest subiect, au existat numeroase campanii religioase în școli împotriva cipării. Trebuie spus că persoanele care din motive religioase sau de conștiință refuză cartea electronică de identitate vor putea obține o carte de identitate simplă.

Cartea electronică de identitate va cuprinde date în format inscripționat, în format electronic. Printre aceste date se numără: numele și prenumele titularului, sexul cetățenia, data și locul nașterii, semnătura olografă, imaginea facială, CNP-ul și adresa de domiciliu.

„Prin proiect se propune modificarea conceptului anterior privind conținutul de date al cărții electronice de identitate, prin eliminarea din cip a informațiilor referitoare la calitatea de asigurat în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate. Astfel, „funcționalitatea” de card de sănătate va fi asigurată de certificatul digital emis de MAI, înscris în cip.

Cardul național de sănătate își încetează valabilitatea la data la care titularului i s-a eliberat o carte electronică de identitate”, a precizat Ministerul Afacerilor Interne.

CITEȘTE ȘI: Noi probleme cu cardul de sănătate. Ce spune CNAS

„Cartea electronică de identitate va permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne, în sisteme informatice terțe ale administrației publice, precum și în alte sisteme informatice, stabilite prin hotărâre a Guvernului, și utilizarea semnăturii electronice extinse bazate pe certificat calificat, în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică”, a mai precizat MAI.

Acest articol a fost actualizat la: 2017-03-19T18:20:04+02:00 18:20

Vezi comentarii

Share
Scris de
Daniel Șuta

Acest site foloseste cookies.

Read More