lună

Descoperire fără precedent pe Lună! Astronomi: „Până acum, nu fusese confirmat acest lucru!”

Cercetătorii de la Agenția japoneză de explorare spațială (JAXA) au descoperit o grotă imensă de 50 de km lungime sub scoarța Lunii care, în opinia lor, ar putea servi într-o bună zi drept adăpost pentru o bază spațială.

Sonda japoneză de observație lunară SELENE au confirmat existența unei grote despre care se spune că a reprezentat un fost tunel de lavă vulcanică, având o vechime de 3.5 miliarde de ani, cu o lățime de circa 100 de metri și o lungime de 50 de kilometri.

„Ne gândeam că astfel de locuri există (…), dar până acum nu fusese confirmat acest lucru”, a declarat pentru AFP Junichi Haruyama, cercetător la Jaxa.

„Încă nu nu am văzut interiorul grotei, prin urmare explorarea ei va furniza nenumărate detalii”, a adăugat el.

Situat sub zona colinelor Marius, acest uriaș tunel i-ar putea proteja pe astronauți de variațiile puternice ale temperaturii și de radiațiile periculoase la care ar fi expuși pe suprafața lunară, a precizat Junichi Haruyama.

Japonezii intenționează să trimită în jurul anului 2030, în premieră, un astronaut pe Lună.

Totodată, NASA dorește ca în jurul anului 2025 să construiască o stație spațială care să orbiteze în jurul Lunii.

Citește și: Cum arată aurora australă văzută din spațiu. Imagini spectaculoase!