Știri
Dezastru la SIMULARE BAC 2016. Edu.ro: Doar 38% dintre elevi au luat note de promovare
REZULTATE SIMULARE BAC 2016. NOTE SIMULARE 2016. Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a centralizat rezultatele celor 231.958 de elevi de clasa a XI-a si a XII-a, care au participat la toate probele simularii nationale a examenului de Bacalaureat 2016.
REZULTATE SIMULARE BAC 2016. NOTE SIMULARE 2016. Pe transe de medii, situatia cumulata (clasa a XI-a si clasa a XII-a) arata astfel: 25.823 de elevi au obtinut medii intre 6 si 6,99, 25.802 elevi – medii intre 7 si 7,99, 16.866 de elevi – medii intre 8 si 8,99 si 5.195 de elevi – medii intre 9 si 9,99. Treisprezece elevi au incheiat simularea examenului de bacalaureat cu media 10.
REZULTATE SIMULARE BAC 2016. NOTE SIMULARE 2016.In 4 judete, rata de promovare la clasa a XII-a a fost de peste 45%: Cluj (47,5%), Alba (46,6%), Galati (46,2%) si Iasi (46%). Procente de promovare sub 25% s-au inregistrat in judetele Giurgiu (24,7) si Ilfov (18,4). In ceea ce priveste rezultatele elevilor de clasa a XI-a, procente de promovare de peste 30% s-au consemnat in 5 judete: Cluj (32,7%), Suceava (31,7%), Iasi (30,9%), Prahova (30,8%) si Alba (30,7%). Sub pragul de 20% s-au inregistrat in judetele Timis (19,9%), Teleorman (18,4%), Giurgiu (15,4%) si Ilfov (11,4%).
Conform metodologiei de desfasurare a examenului national de bacalaureat, media minima de promovare, pentru fiecare disciplina in parte, este 5, iar media finala a notelor la toate disciplinele, necesara pentru promovarea examenului de Bacalaureat, este minimum 6.
REZULTATE SIMULARE BAC 2016. NOTE SIMULARE 2016.. Simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât si pentru clasa a XII-a, are un dublu obiectiv: familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de alta parte si identificarea nevoilor acestora pentru a constientiza nivelul de pregatire, inainte de Bacalaureat, si de a lua masuri in consecinta pentru imbunatatirea rezultatului final.
Notele de la simularile nationale un se trec in catalog, decât la solicitarea scrisa a elevului. De asemenea, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamânt, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare.
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice solicita inspectoratelor scolare judetene monitorizarea atenta a programului de pregatire a elevilor de liceu prin inspectii scolare tematice si consultari cu comisiile metodice din licee, precum si a planurilor individuale de remediere, in cazul elevilor cu rezultate slabe la simulare.
Mai mult, pentru elevii de clasa a XII-a, Ministerul Educatiei recomanda organizarea unor simulari judetene la inceputul lunii mai, care sa urmareasca evolutia elevilor si sa permita planuri remediale specifice.