Sistemul de învățământ din România a avut mult de suferit din cauza pandemiei. S-au luat multe decizii menite să ușureze treaba profesorilor. Cu toate acestea, cadrele didactice au fost copleșite de volumul de muncă și de informații noi pe care trebuie să le respecte. Iată că un anunț de la Ministerul Educației le oferă vești bune.
Ministerul Educației a decis să vină în sprijinul profesorilor de gimnaziu și liceu.
Guvernul a luat decizia de a suplimenta personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat.
“Guvernul României a aprobat în ședința de astăzi, 8 octombrie, suplimentarea cu 750 de posturi a necesarului pentru personalul din unitățile de învățământ preuniversitar de stat. Decizia este complementară celei adoptate la începutul anului școlar 2020-2021, potrivit căreia numărul de posturi necesare pentru desfășurarea în condiții optime a activității în unitățile de învățământ preuniversitar de stat a fost, inițial, suplimentat cu 500. În total, schema de personal în sistemul de învățământ preuniversitar în acest an școlar a fost suplimentată cu 1.250 de posturi. Reglementarea stabilită de Executiv are ca scop asigurarea dreptului la educație al elevilor, în contextul în care, noul an școlar a început în condițiile prevăzute de starea de alertă. Mai exact, organizarea activităților didactice pe durata stării de alertă presupune dispunerea unor măsuri stricte de igienă și distanțare socială, fapt care determină micșorarea efectivului de elevi la clasă și creșterea numărului de clase, implicit a numărului de posturi”, scrie în comunicatul publicat de Edu.ro.
Numărul total de posturi din învățământul preuniversitar de stat este de 286.710 posturi, conform informațiilor primite de la Ministerul Educaţiei.
Inspectoratele școlare județene au transmis următoarele date la nivel național:
307 unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară;
971 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție;
378 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.
“Dintre cele 378 de școli, doar 179 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferența de 199 de unități de învățământ rezultă ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care acestea funcționează și/sau a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare”, mai precizează Ministerul Educaţiei.
Acest site foloseste cookies.
Read More