Se apropie un nou an școlar și nimeni nu știe încă în ce fel se vor desfășura cursurile pentru elevii români. Este clar că va trebui păstrată distanța socială, însă cum s-ar putea face asta cu 30 de elevi în clasă? Autoritățile discută despre câteva variante pentru desfășurarea orelor.
Premierul Orban spune că un grup interministerial constituit recent a pus pe masă mai multe scenarii pentru ca elevii să poată studia cât mai aproape de normalitate. Se are în vedere varianta cu toții elevii în clase, varianta cu clase reduse numeric, dar și varianta online.
Totul depinde de cum va evolua situația epidemiologică.
”Am constituit un grup interministerial în care am pregătit deschiderea şcolilor în funcţie de diferitele variante epidemiologice. Nu pot să spun acum. Dacă reducem numărul de cazuri şi riscul de infectare scade semnificativ, deschidem şcoala într-un fel, dacă va creşte numărul de cazuri, deschidem şcoala într-alt fel”, a declarat Orban la Digi24.
Premierul spune că este prematur să stabilească acum aceste lucruri. El a declarat că este optimist în ceea ce privește evoluția epidemiologică, dar că trebuie să fie pregătiți pentru fiecare scenariu.
”Sunt variante, deschidem şcoala cu toţi copiii în clasă, deschiderea să o facă pe rând în clasă, online sau să se facă oricum şcoală, să finalizăm achiziţia tabletelor, pentru copiii care nu au acces la internet. Dar nu putem stabili acum. Noi trebuie să fim pregătiţi pentru fiecare scenariu. Eu sunt optimist în ceea ce priveşte evoluţia”, a mai spus Ludovic Orban.
Ministerul Educației a comandat 250.000 de tablete pentru a permite elevilor să înceapă școala online din toamnă. De datoria profesorului ține ca fiecare elev să învețe să folosească tableta.
„Cel mai bun scenariu va fi, dacă Ministerul Sănătăţii va face această recomandare, va fi acela în care unii elevi vor fi la școală și alții vor urmări cursurile în sistem online, urmând să facă rocada în funcție de situația epidemiologică”, a precizat Monica Anisie, Ministrul Educației.
Acest site foloseste cookies.
Read More