Externe

A murit pionierul curselor aeriene low-cost

Herb Kelleher, pionier al curselor aeriene low-cost şi cofondator al companiei Southwest Airlines, devenită un brand de renume în această industrie, a murit la 87 de ani.

Herb Kelleher a înfiinţat compania Southwest Airlines în colaborare cu Rollin King în urmă cu peste 50 de ani, iar primul zbor oficial al acesteia a avut loc în iunie 1971. Rollin King a murit în 2014 la vârsta de 83 de ani.

Compania Southwest Airlines, al cărei sediu se află în Dallas, este cunoscută pentru cultura sa excentrică, strâns legată de imaginea nonconformistă a lui Herb Kelleher, dar şi pentru expansiunea ei rapidă, care i-a permis să se transforme dintr-o firmă regională în una dintre cele mai mari companii aeriene din Statele Unite.

Compania a preferat zboruri scurte, după modelul „point-to-point”, spre deosebire de modelul de transport „hub-and-spoke” folosit de marii săi rivali, şi a utilizat un singur tip de aeronavă, Boeing 737, pentru a reduce gradul de complexitate al curselor sale şi costurile.

Herb Kelleher a fost „Marele Maestru Yoda al companiilor aeriene low-cost”, a declarat directorul executiv al transportatorului aerian european Ryanir într-un mesaj publicat vineri pe Twitter.

Herb Kelleher, o personalitate nonconformistă

„A fost un lider, un vizionar şi un profesor: fără Herb, nu ar fi existat Ryanair şi n-am am fi avut nicăieri companii low-cost”, a spus Michael O’Leary, care a transformat această companie aeriană europeană după o vizită la sediul general al Southwest Airlines în 1992.

Însoţitorii de bord ai firmei americane au devenit de-a lungul anilor renumiţi pentru umorul lor de calitate – o calitate moştenită de la Herb Kelleher, transpusă şi într-un „buton pentru râs”, pe care vizitatorii pot să îl acţioneze atunci când vizitează sediul general al firmei pentru a auzi renumitele chicoteli ale cofondatorului firmei.

Herb Kelleger a câştigat simpatia clienţilor şi a angajaţilor săi prin utilizarea unor tarife reduse, salarii bune şi glume amuzante.

El a dorit să implementeze o veritabilă cultură a umorului în rândul angajaţilor firmei sale, apărând deseori neanunţat la bordul avioanelor companiei, costumat în diverse personaje, sau ajutând la încărcarea bagajelor.

„O companie este mai puternică dacă este unită prin iubire decât prin frică”, obişnuia să spună antreprenorul american.

El era renumit şi pentru pasiunea sa pentru fumat şi whisky.

Citește și: Caz șocant la TV. A murit în timpul unei emisiuni VIDEO

Share
Scris de
Catalin Nae

Acest site foloseste cookies.

Read More