Incredibil! Cum ar fi putut dinozaurii să supravieţuiască

Experţii susţin că dacă impactul ar fi avut loc mai devreme sau mai târziu cu câteva milioane de ani, dinozaurii ar fi supraviețuit.

O echipă internațională de cercetători a examinat dovezile pentru scenarii multiple de dispariție și a ajuns la concluzia că un asteroid sau o cometă a declanșat aproape cu certitudine anihilarea abruptă a tuturor dinozaurilor, cu excepția păsărilor, acum aproape 66 de milioane de ani.

„Dispariția dinozaurilor este unul dintre cele mai mari mistere ale științei”, a spus coautorul studiului, Stephen Brusatte, paleontolog al Universității Ediburgh. „O parte dintre noi a decis să se întâlnească și să prezinte un consens”.

În ciuda unor mici diferențe, cercetătorii au căzut de acord că un impact cu o rocă spațială a fost, cel mai probabil, responsabil pentru dispariția dinozaurilor, extincția având loc rapid, nu gradual, cum ar fi crezut unii oameni de știință.

Atunci când asteroidul a lovit, se poart să fi fost o perioadă extrem de nepotrivită. Impactul ar fi declanșat tsunamiuri, cutremure, incendii și fluctuații de temperatură, iar pierderea dinozaurilor de la baza lanțului trofic se poate să fi avut un efect de domino asupra dinozaurilor care se hrăneau cu ei.

Dacă roca spațială ar fi lovit cu câteva milioane de ani mai devreme, când o gamă mai bogată de dinozauri erbivori popula America de Nord, sau cu câteva milioane de ani mai târziu, când giganții mâncători de plante și-ar mai fi recuperat din diversitate, roca se poate să nu mai fi declanșat apocalipsa dinozaurilor, spun oamenii de știință.

Oricare ar fi rata, descoperirile din America de Nord sugerează că ecosistemele sunt extrem de interconectate, menționează oamenii de știință. Poate că este o lecție pentru umanitatea de astăzi, pe măsură ce activitățile omului continuă să amenințe biodiversitatea.

CONTACT REDACTIE Email: cc@smartactivity.ro Telefon: +4021 795 88 02 Dacă ai surprins o știre, scrie-ne pe adresa redactie@huff.ro, unde ne poți trimite imagini foto sau video. Publisher Adrian Vrauko Email: adrian@teotrandafir.com Consultant Anamaria Lembrău, email: anamaria@teotrandafir.com Redactori CATALIN NAE, email: catalin@teotrandafir.com CRISTINA BOSIOC,email: cristina@teotrandafir.com DANIEL ȘUTA, email: daniel@teotrandafir.com Publicitate email: sales@smartactivity.ro Departament VIDEO Producator general – Raluca Oprea email: raluca.oprea@teotrandafir.com Programator Bogdan Iacob / Telefon: 0217958802 Departament Juridic / Legal Cabinet de avocat ROBERT CIUREA email: office@avciurea.ro Director General Adrian Vrauko email: adrian@teotrandafir.com Huff.ro este administrat și deținut de SMART ACTIVITY SRL Date despre companie Adresa de corespondenta: Calea Calarașilor, numarul 173, București, Sector 3 COD FISCAL: RO34042388 CIF: J40/1060/2015 Huff.ro este un site de știri care folosește fluxurile agențiilor de presă: Mediafax, Agerpres, dar și surse proprii.