Știri

ING anunta ca va returna comisioanele clientilor care au retras sâmbata bani la bancomatele altor banci

ING Bank a transmis, duminica, precizari suplimentare in legatura cu incidentul de sâmbata dupa-amiaza, care a facut indisponibile reteaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING si serviciul Home’Bank, aratând ca situatia a fost generata de un test al sistemului de stingere a incendiilor. Banca anunta ca va returna comisioanele clientilor care au retras sâmbata bani la bancomatele altor banci si ar putea acoperi si alte costuri ale clientilor, relateaza news/ro.

Sâmbata, de la ora 13.00, reteaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING si serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.

Abia duminica, banca a precizat cauzele exacte ale incidentului.

„Sâmbata 10 septembrie, in timpul unui test planificat in centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat in mod sever si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au inceput sa apara dupa ora 13.00”, a aratat ING Bank, intr-un comunicat.

Incidentul din timpul testului a afectat toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, „respectiv tranzactii cu cardul, operatiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro”.

„In consecinta, o mare parte din tranzactii nu au putut fi procesate si comunicarea cu clientii a fost intârziata”, afirma banca.

Dupa incident, ING a activat procedurile de recuperare prevazute in astfel de situatii, iar toate echipele disponibile au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapida a situatiei.

„Din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât in cadrul testelor pe care le efectuam regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie aditionala a bazei de date inainte de a incepe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor”, a motivat ING.

Potrivit bancii, serviciul de online banking al ING a redevenit disponibil la ora 21.15, adica la peste opt ore dupa aparitia incidentului, in timp ce tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomate au redevenit functionale la ora 23.00, fiind indisponibile zece ore.

Banca admite ca a comunicat neadecvat pe perioada incidentului.

„Ne pare rau ca am dezamagit pentru ca nu am comunicat proactiv in primele ore. Defectiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor catre clienti. Ne cerem scuze inca o data pentru situatiile neplacute pe care le-au intâmpinat clientii nostri si ne asumam responsabilitatea pentru problemele cauzate”, a precizat banca.

Sâmbata dupa-amiaza, clientii români ai bancii olandeze care au semnalat ca nu pot folosi mai multe servicii ale ING si care au sunat la banca au putut asculta un mesaj al unui robot telfonic: „In acest moment intâmpinam op problema tehnica generala. Va cerem scuze pentru situatia creata si va asiguram ca specialistii nostri o vor solutiona in cel mai scurt timp posibil”.

Banca anunta si o masura pentru clientii care au avut de suferit din cauza incidentului.

„Vom returna clientilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri. Avem de asemenea in vedere acoperirea costurilor aditionale generate clientilor afectati de indisponibilitatea platilor cu cardul”, a mentionat ING.

Banca avea 866.000 de clienti activi in România la finalul lui 2015, dupa ce a atras 96.000 de clienti noi anul trecut.

ING este una dintre cele mai mari 10 banci din România, aflându-se pe locul sapte la finalul anului 2015 dupa active, cu o cota de piata de 6,3%.

Spre deosebire de celelalte mari banci din sistemul bancar românesc, ING nu este inregistrata ca banca in România, ci are statut de sucursala la Bucuresti a ING Bank Amsterdam.

Share
Scris de
Mihaela Dorobantu

Acest site foloseste cookies.

Read More