Morcovii si beneficiile lor

25.04.2016
Morcovii si beneficiile lor

Beneficii pentru sanatate

Mancand doar o jumatate de cana de morcovi in fiecare zi, organismul nostru asimileaza:

  • Fibre dietetice 2g
  • β-Carotina 4960 mcg
  • Potasiu 127 mg
  • Vitamina C 6g

Conține intre altele si multe alte substanțe nutritive esențiale pentru organismul uman: acidul folic, vitamina K si calciu. Toate acestea impreuna cu doar 50 calorii.Morcovii impiedica formarea depozitelor pe pereții arteriali prevenind atacurile cardio-vasculare la bolnavii de ateroscleroza. Un morcov mare mancat zilnic aduce un aport de 11.000 UI (Unitați Internaționale) de vitamina A din beta-caroten (sursa: Biblia Vitaminelor de Earl Mindell).

Morcovii se pot manca sub forma cruda, in salate sau gatite in supe si mancare. Se poate face de asemenea piure pentru nou nascuți.

Tulpina verde de asemenea se poate manca, desi nu este o practica obisnuita. Impreuna cu ceapa si țelina, morcovii sunt ingredientele primare cele mai folosite la mancaruri.

AFLA SI: Care sunt beneficiile consumului de Sfecla Rosie

Morcovii contin in proportie de 88% apa, 7% zahar, 1% proteine, 1% fibre, 1% cenusa si 0,2% grasimi. Fibrele din morcovi sunt constituite, in cea mai mare parte, din celuloza. Alte substante furnizate de aceste legume sanatoase sunt glucoza, xiloza si fructoza.

Gustul dulceag se datoreaza acidului glutamic si altor aminoacizi, precum acidul lactic, acidul glicolic, acidul fenolic si acidul succinic (acid butandioic sau chihlimbar).

Din prisma valorii lor nutritive, 128 de grame de morcovi furnizeza 52 de calorii, 0,3 g grasimi, 88 mg de sodiu, 12,3 g de carbohidrati, 3,8 g de fibre alimentare, 5,8 g de zaharuri si 1,2 g de proteine. Morcovii mai contin si vitamina C (13%), calciu (4%) si fier (2%).

In afara de proprietatile nutritive amintite, morcovii sunt si o sursa excelenta de vitamina B1, vitamina B2, vitamina B6, vitamina K, biotina, fibre, potasiu si tiamina. Prin urmare, aceste legume sunt foarte benefice sanatatii si contribuie din plin la echilibrarea unei diete zilnice corecte.