Oamenii de stiinta au descoperit cum s-au format Pamantul si Luna VIDEO

Cercetatorii de UCLA au ajuns la concluzia ca Pamantul s-a format dupa o coliziune cu embrionul planetar Theia, acesta fiind si momentul care a dus la aparitia satelitului natural, Luna.

Theia a fost un corp planetar comparabil ca dimensiune cu Pamantul sau cu Marte care a intrat in coliziune cu Terra in urma cu mai bine de 4.5 miliarde de ani.

Forta impactului a rezultat in contopirea celor doua planete, Terra si Theia, in timp ce o parte desfacuta din corpul planetar in urma coliziunii a intrat in halo-ul gravitational al planetei rezultate, formand Luna.

CITESTE SI: NASA prezinta un zbor virtual inedit in jurul planetei pitice CERES VIDEO

„Theia era in intregime imbinata cu Pamantul si cu Luna, chiar dispersata intre ele. Acest fapt explica de ce nu exista nicio diferenta chimica intre ramasitele planetare ce provin din Theia pe Terra sau de pe Luna.”, adauga Edward Young. Conform profesorului Young, Theia ar fi crescut in dimensiune si s-ar fi inchegat intr-o planeta, daca acea coliziune nu s-ar fi produs.

Oamenii de stiinta de la UCLA au tras aceste concluzii studiind pietrele lunare din misiunile Apollo si comparandu-le cu pietrele vulcanice descoperite in Hawaii si Arizona. Spre surprinderea lor, savantii au descoperit ca mostrele cercetate aveau o compozitie chimica foarte asemanatoare.

Adrian Vrauko este project managerul site-ului huff.ro Contact: adrian@huff.ro