Connect with us
Pista doi a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă

Știri

Pista doi a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti – CNAB a anunțat miercuri că pista de decolare-aterizare nr. 2 a fost redeschisă.

„Începând de astăzi (miercuri, 20 iunie), pista nr. 2 va fi operaţională pe întreaga lungime de 3.500 de metri, fapt ce va conduce la o creştere a capacităţii de operare a aeroportului cu peste 50%, până la un număr de 39 de aterizări şi decolări pe oră”, se arată în comunicatul CNAB.

„După recepţia lucrărilor, în perioada 13-20 iunie, au fost efectuate operaţiunile pregătitoare redeschiderii pistei – refacere marcaje, calibrare din zbor, autorizări, etc.”, se mai arată în comunicat.

Valoarea lucrărilor a fost de 1,25 de milioane de lei

Lucrările de aşternere covor asfaltic au costat circa 1,25 milioane lei şi au durat 30 zile.

„Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti anunţă redeschiderea pistei de decolare-aterizare nr. 2 (08L-26R) începând de miercuri, orele 18:00, în conformitate cu programul anunţat anterior.

Începând de astăzi, pista nr. 2 va fi operaţională pe întreaga lungime de 3500 metri”, se arată în comunicatul Companiei Naționale Aeroporturi București.

După recepţia lucrărilor, în perioada 13-20 iunie, au fost efectuate operaţiunile pregătitoare redeschiderii pistei (refacere marcaje, calibrare din zbor, autorizări, etc.).

Lucrările de reparaţii la pista 2 a Aeroportului Internaţional „Henri Coandă” au început la jumătatea lunii mai a acestui an. De asemenea, lucrările de reparaţie la căile de rulare de pe acelaşi aeroport au demarat pe data de 12 aprilie 2018, termenul de finalizare fiind noiembrie 2018.

Este doar o fază a programului de remediere

CNAB a menţionat faptul că această primă fază a lucrărilor face parte dintr-un amplu program de măsuri de remediere a suprafeţelor pavate din Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti, plan care prevede, printre altele, operaţionalizarea pistei 2 (08L-26R) şi a balizajului luminos de categorie III A.

Compania naţională de transport aerian TAROM se află pe locul 49 din 72 într-un clasament mondial vizând satisfacţia clienţilor, respectiv punctualitatea, calitatea serviciilor şi procesarea cererilor, înaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines şi Tap Portugal, se arată într-un studiu de specialitate, remis marţi AGERPRES.

Wizz Air, TAROM şi Ryanair sunt, conform studiului AirHelp Score, cele mai bune companii aeriene din România.

Studiul arată că aeroporturile din Qatar, Atena şi Tokyo sunt cele mai bune din lume, în timp ce Henri Coandă Otopeni se află pe locul 116 din 141.

Citește și Lucrările de reparații la pista 2 a Aeroportului Otopeni au fost finalizate

În clasamentul anual al celor mai bune companii aeriene şi aeroporturi la nivel global, AirHelp Score,operatorul low-cost Wizz Air se află pe primul loc în România, iar Aeroportul Internaţional Henri Coandă este singurul prezent în topul mondial.

Prin AirHelp Score au fost analizate 72 de companii aeriene şi 141 de aeroporturi din întreaga lume, după trei criterii – punctualitatea (sosiri şi plecări la timp), calitatea serviciilor companiei la boardul aeronavei şi pe aeroport şi procesarea cererilor de compensaţie pentru zboruri întârziate, respectiv experienţa pasagerilor pe aeroport.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Știri

To Top