Primăria Capitalei ar putea avea o Direcţie de Integritate pentru prevenirea şi combaterea abuzurilor profesionale şi a corupţiei, structură care va funcţiona în subordinea primarului general, înfiinţarea acesteia urmând să fie discutată în şedinţa de miercuri a CGMB, scrie news.ro.
Potrivit proiectului de hotărâre care va fi supus dezbaterii în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 21 septembire, Direcţia de Integritate va fi o structură distinctă şi va funcţiona în subordinea directă a primarului general, “în vederea asigurării coordonării activităţilor Primăriei Municipiului Bucureşti pentru prevenirea şi combaterea abuzurilor profesionale şi corupţiei şi asigurării integrităţii”.
Iniţiatorii proiectului spun că propunerea vizează înfiinţarea unui “canal” de sesizare a abuzurilor, a nerespectării îndatoririlor de serviciu şi a lipsei de confidenţialitate privind informaţiile şi documentele care ajung la angajaţii municipalităţii, precum şi a conflictului de interese şi incompatibilităţilor.
“Scopul principal al activităţii acestei structuri constă în cultivarea integrităţii publice şi a climatului de zero toleranţă la corupţie/abuzuri în cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, prin creşterea încrederii societăţii în faptul că funcţionarii publici îşi îndeplinesc misiunea în conformitate cu interesul public, inclusiv în procesul de interacţiune cu sectorul privat, prin reglementarea măsurilor obligatorii de asigurare şi consiolidare a integrităţii instituţionale şi profesionale”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
Înfiinţarea noii structuri urmăreşte “încurajarea denunţării manifestărilor de corupţie de către funcţionarii publici”, dar şi asigurarea protecţiei lor împotriva abuzurilor, sancţionarea corupţiei şi abuzurilor angajaţilor, precum şi lipsa de integritate instituţională şi profesională a şefilor acestora, susţin iniţiatorii proiectului.
Dacă proiectul va fi aprobat de consilierii generali, în 60 de zile trebuie să fie trimis CGMB proiectul privind structura organizatorică, numărul de posture, statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a noii structuri.
Potrivit Strategiei Naţionale Anticorupţie 2016-2020, în peste 80% din instituţiile publice trebuie să fie luate măsuri preventive, să fie reduse cu cel puţin 50% cazurile de fraudă în achiziţii publice, dar şi oportunităţile la corupţia din sectorul privat.
Acest site foloseste cookies.
Read More