Rezolvare Subiecte Bac 2016 Romana, facuta de o profesoara

04.07.2016
Rezolvare Subiecte Bac 2016 Romana, facuta de o profesoara

Rezolvare Subiecte Bac 2016 Romana

Emotiile au inceput de astazi pentru absolventii de liceu. Acestia au dat proba la romana, cu subiecte diferentiale in functie de profil. Iata rezolvarile!

Rezolvare subiecte real limba romana

Text la prima vedere din Madonna

Prima cerinta: un sinonim portivit: deodata – brusc. Teama – frica sau ingrijorare.

2. Cratima elideaza vocala U si desparte doua parti de vorbire diferite. Usureaza fluxul vorbirii.

3.Enunt cu locutiune. Exemplu: a-si da viata, a-si lua viata. Era suficient sa integreze o aastfel de locutiune in enunt

4. Tema discutiei: Personajele Danny si Madona discuta despre iubire si implicarea in iubire.

5. Sa transcrie doua cuvinte ale adresarii directe. Aveau subst propriu in Vocativ si „nu mai rade”.

6. Modalitate de caracterizare: Existau mai multe variante. Prin indicatii scenice, direct, caracterizarea facuta de Danny si autocaracterizarea Madonei. Baremul prevede acceptarea oricaror variante de raspuns.

7. Rolul notatiilor autorului: Notatiile autorului ofera indicatii privind jocul actorilor si ofera si aspecte de caracterizare. Putem oferi „cu tristete sincera” si pentru caracterizare directa  – „e slabit, e schimbat”.

8. Doua trasaturi ale genului dramatic: Textele dramatice sunt construite pentru reprezentare scenica. Sunt doua voci.: a autorului si regizorului. Cele doua trasaturi ar putea fi folosirea dialogului dramatic (puteau sa ilustreze prin citatarea unui exemplu de dialog) si prin organizarea textuala

9. Au avut de comentat o secventa din text. Se afla in finalul framentului si ilustreaza conceptia lui Danny cu privire la iubire. Exista si un pasaj de autocaracterizare si o expresie mataforica (iubirea aroma vietii) asupra careia ar fi trebuit sa insiste elevii. Dani isi comunica aceasta convingere la necesitatea de a traversa sentimentul iubirii. Acceptarea suferintei in iubire este motivul pentru care Danny ofera un astfel de sfat Madonei, care pare rece in conceperea sentimentului.

Subiectul 2: Text argumentativ

Subiect de actualitate care intereseaza pe tineri in mod deosebit. Trebuie sa respecte structura, sa foloseasca o ipoteza pentru a-si exprima opinia. Apoi, trebuie sa ofere doua argumente pe care sa le exemplifice si o concluzie in care sa adune argumentele enuntate.

Ar fi putut sa valorifice ideea de competitie. Jocurile sunt utile pentru dobandirea acestui element de abilitate. Jocurile s-ar putea dovedi utile si in masura in care dezvolta spiritul de observatie, viteza de reactie. De ce nu, s-ar dovedi semnificative si pentru orientarea catre o viitoare meserie.

Pentru fiecare argument e util ca elevii sa ofere exemple potrivite.

Subiectul 3

Trebuie sa aiba minim 600 de cuvinte. Aceasta nota privind lungimea eseului este relevanta pentru sectiunea de redactare, altfel elevul nu primeste punct pentru redactare. As face o observatie legata de faptul ca formularea este generoasa. Sunt 4 romane interbelice. Puteau sa aleaga: Ion, roman scris de Sadoveanu (Hanul Ancutei, Zodia Cancerului, chiar Baltagul – in functie de manual), Ultima noapte de dragoste intaia noapte de razboi sau Enigma Otiliei.  Parcurgerea continutului e importanta.

Trebuiau sa precizeze 2 trasaturi pentru a specifica ce fel de tip de roman este, in functie de ce a ales fiecare. Prezentarea a doua secvente: viziunea despre lume sintetizeaza conceptia autorului asa cum se gaseste ea in opera. Daca ne-am referi la „Ion”, tema vizeaza monografia satului ardelenesc si conditia taranului, dar e vorba si despre conditia intelectualului. Viziunea lui Rebreanu ilustreaza acest mecanism al vietii traditionale. Folosind personaje care populeaza acest univers.

Daca s-ar fi referit la romanul lui Petrescu, ar fi avut in vedere conditia intelectualului, prin analiza facuta de Stefan Gheorghidiu, raportandu-se la iubire si razboi.

La Enigma Otiliei, viziunea se raporta la viata burgheziei, la dinamica sociala.

La structurarea elementelor de limbaj si compozitie: actiune, titlu. Spre exemplu, la Enigma Otiliei, titlul inital fusese parintii Otiliei pentru a pune in evidenta problematica paternitatii. Conflictele sunt extrem de importante. Exista multiple conflicte care puteau fi urmarite.

Relatie incipit-final: maniera in care debuteaza fiecare actiune este extrem de semnificativa. Exista scene care pregatesc structurile viitoare adunand personajele semnificative (Scena Horei din Ion).

Sustinerea unei opinii: Aici li se atrage atentia asupra concluziei necesare. Aceasta trebuie sa reia punctele semnificative ale eseului. Trebuie facuta in sensul argumentelor si analizei intreprinse pe parcursul eseului.

Rezolvare subiecte uman

Subiectul 1

1. Sinonim pt nu izbutesc si infinitul: nu reusesc – nesfarsit, nemarginit.

2.Virgula izoleaza un subst propriu in vocativ de restul enuntului

3.Ochi: sensul figurat putea fi identificat fie in sensul de discernamant (Ma priveste cu ochi critic) sau sensul de licarire (Se vede un ochi de cer).

4.Tema discutiei: Personajele discuta despre iubire si isi exprima conceptia. Eventual, chiar si suferinta din pricina iubirii. Personajul masculin pare ceva mai rational.

5.Adresare directa: substantiv in vocativ (Caterina), fie imperative (du-te)

6.Caracterizarea personajului feminin: autocaracterizarea (sunt sincera)

7.Rolul notatiilor: reprezinta marci ale textului dramatic, respectiv intonatia, trairile personajelor.

8.Doua trasaturi ale genului dramatic: dialogul dramatic, prezenta indicatiilor scenice, organizarea textuala specifica.

9. Secventa de text: Comentariul putea fi nuantat. E vorba de un anumit repros al lui Petru la constatarea referitoare la relatia dintre sentimente si ratiune. Petru accentueaza atitudinea categorica de a judeca si imparti oamenii. Este si o modalitate de autocaracterizare. Petru isi identifica aceasta incurcatura in sentimente si tentatia de a complica anumite aspecte pe care le traieste. Caterina propune o judecata mai simpla, pentru a compensa ce se petrece in sufletul lui Petru.

Subiectul II

Argumentare referitoare la rolul lecturii. Printre argumente ar fi putut sa treaca rolul esential al lecturii ca stimulator al gandirii critice, rampa pentru dezvoltarea imaginatiei, ofera contactul cu experienta de viata posibile. Absolventii puteau sa ofere exemple din universul realist sau din cea SF. Poate nu in ultimul rand, lectura ar putea fi considerata esentiala pentru o mai mare expresivitate in exprimarea punctelor de vedere.

Subiectul III

Personaj din roman psihologic. Suntem in fata unei singure optiuni: prin roman psihologic acceptam romanul „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi”. Constructia personajului se bazeaza pe ipostaza de personaj narator. Isi propune sa vorbeasca onest,, la persoana I si sa ignore gandurile si sentimentele celorlaril pentru a se concentra pe propriile trairi.

Absolventii ar fi trebuit sa identifice faptul ca Stefan Gheorghidiu este casatorit cu Ela ca este absolvent de facultate, anuntand si zbuciumul psihologic. Acelasi capitol al doilea anunta conflictul interior.

Ar fi trebuit sa precizeze ca a doua parte il surprinde pe Gheorghidiu pe front, ceea ce ofera contactul cu o  a doua experienta semnificativa

Romanul este foarte generos in scene care subliniaza structura personajului. Puteau alege scena de la inceputul romanului, in care Stefan Gheorghidiu isi exprima conceptia despre iubire, sintetizand experienta recenta cu Ela. Puteau sa aleaga scena primirii mostenirii, in care se vede pus fata in fata cu o societate superficiala cu care nu e dispus sa faca un compromis.

Ar putea fi prezentata si scena de la Odobesti cand constata ca sub infatisarea Elei se afla un peisaj vulgar.

Romanul e foarte aprieciat, pentru ca problematizeaza multe aspecte din viata omului superior.

Patru elemente de structura: aceleasi aspecte ca si la real: actiune, conflict, incipit, final, tehnici naratice. Absolventii de liceu stiu ca este un roman subiectiv, modern. In incheierea eseului, concluzia, sustinerea unei opinii. Practic, suntem in punctul din care am pornit, respectiv  ca aceasta constructie de personaj-narator devine esenta romanului. Sunt cateva idei pentru ca subiectul e generos.

Rezolvarea a fost facuta de Profesoara Ruxandra Achim, de la Colegiul „I.L. Caragiale“, la Adevarul Live.

Rezolvare Subiecte Bac 2016 Romana

Rezolvarile sunt disponibile imediat dupa ora 13.00. Ramai pe Huff.ro pentru a vedea cum se rezolva cerintele de la romana!

Astfel, la profil uman, elevii de clasa a XII a au avut de rezolvat la Subiectul I o serie de cerinte bazate pe un text din piesa de teatru „Citadela sfaramata” de Horia Lovinesc. La Subiectul II acestia au avut de conceput un text despre rolul lecturii in dezvoltarea personala. La Subiectul III, absolventii au primit caracterizarea unui personaj dintr-un roman psihologic studiat.

Vezi aici subiecte romana Bac 2016 la uman

 

La profilul real, candidatii au avut de rezolvat la subiectul 1 mai multe cerinte pe baza textului la prima vedere din „Madona” de Tudor Musatescu. La Subiectul II, ei au avut de realizat un text argumentativ despre rolul jocurilor pe calculator in viata tinerilor. La Subiectul III, viziunea despre lume si viata intr-un roman interbelic studiat.

Vezi aici subiecte romana 2016 la profil real si tehnologic!

Iata calendarul sesiunii de vara a BACALAUREATULUI din 2016

5 iulie 2016: Limba si literatura materna – proba E) b) – proba scrisa

6 iulie 2016: Proba obligatorie a profilului – proba E) c) – proba scrisa

8 iulie 2016: Proba la alegere a profilului si specializarii – proba E) d) – proba scrisa

12 iulie 2016: Afisarea rezultatelor (pana la ora 16,00)

12 iulie 2016: Depunerea contestatiilor (orele 16,00 – 20,00)

13 -15 iulie 2016: Rezolvarea contestatiilor

16 iulie 2016: Afisarea rezultatelor finale

Metodologie BAC 2016!

Comisiile de bacalaureat judetene/a municipiului Bucuresti stabilesc/stabileste componenta comisiilor din centrele de examen cu cel mult 48 de ore inainte de inceperea probelor scrise, prin tragere la sorti in sedinta publica, la care sunt invitati in scris, in mod obligatoriu, reprezentanti ai consiliului judetean/al municipiului Bucuresti al elevilor, ai asociatiilor de parinti si ai sindicatelor reprezentative din invatamant, ai presei scrise si audiovizuale.

Cadrele didactice care fac parte din comisiile din centrele de examen si de evaluare, inclusiv persoanele de contact/informaticienii, sunt selectate din alte unitati scolare decat cele din care provin candidatii arondati centrelor, in conformitate cu prevederile mentionate mai sus.

Cadrele didactice nominalizate ca evaluatori sunt selectate cu precadere din randul cadrelor didactice abilitate in domeniul evaluarii, prin cursuri de formare recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice.

Nu vor fi nominalizate in comisiile de bacalaureat persoane care, in sesiunile anterioare ale examenelor nationale, nu si-au indeplinit corespunzator atributiile, care au savarsit abateri, respectiv au fost sanctionate.

In procesul de evaluare a lucrarilor scrise si de rezolvare a contestatiilor, in cazul in care diferenta dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult 0,50 puncte, notele obtinute se trec, pe fiecare lucrare in parte, cu cerneala rosie, de catre profesorii evaluatori, dupa ce este verificata concordanta cu borderourile individuale, si se semneaza de acestia. Media finala se trece pe lucrare, in prezenta profesorilor evaluatori, de catre presedintele comisiei. Presedintele comisiei calculeaza media finala, ca medie aritmetica cu doua zecimale a notelor acordate de evaluatori, fara rotunjire, si semneaza.

In cazul in care se constata o diferenta mai mare de 0,50 puncte intre notele acordate de cei doi evaluatori, presedintele repartizeaza lucrarea spre reevaluare unui alt profesor de specialitate, care, in prezenta profesorilor evaluatori initiali, stabileste nota finala a lucrarii. Nota rezultata in urma reevaluarii este nota care se trece pe lucrare. Sub nota semneaza cei trei evaluatori si presedintele comisiei. Numarul pachetului si numarul de ordine al lucrarilor care necesita a treia evaluare sunt consemnate intr-un proces-verbal, semnat de cei amintiti anterior.