Categorii Știri

EXCLUSIV HUFF.RO: REZOLVARE SUBIECTE ROMANA EVALUAREA NATIONALA 2016 FACUTA DE UN PROFESOR

REZOLVARE SUBIECTE ROMANA EVALUAREA NATIONALA 2016. S-au afisat subiectele de la limba romana pentru elevii de clasa a VIII-a care sustin astazi una din probele necesare admiterii la liceu.

Iata mai jos SUBIECTELE SI CUM TREBUIAU REZOLVATE:

Dupa cum se poate observa, elevii au primit la subiectul I o poezie scrisa de A. E. Baconski, intitulata „Salcam”, iar la cel de-al doilea subiect un articol de pe site-ul adevarul.ro despre o insula.

Profesorul de limba romana Acalfoaie Lavinia rezolva subiectele pentru cititorii HUFF.RO:
REZOLVARE SUBIECTE ROMANA EVALUARE NATIONALA – SUBIECTUL I
A. 1: gonea, fugea;
2. Se foloseste cratima in secventa „invie-n mine” pentru a inlocui litera „i” si inlesneste citirea poeziei. Cratima in poezii este folosita adesea si stilistic pentru a usura formarea rimelor, pentru a face poezia melodioasa. In mod obsinuit, constructia ar fi „invie in mine”.
3. Masura versurilor 8-12;
4. Repetitie: „scuturandu-le, scuturandu-le”; Epitet: „drumuri serpuite”;
5. Autorul isi exprima starea melancolia amintindu-si de copilaria petrecuta printre salcami.

BACALAUREAT 2016 – Proba la LIMBA STRAINA – Cum arata subiectele anul acesta

BACALAUREAT 2016. Profesorii pregatesc marele boicot

SUBIECTUL II
A. 1: – insula invecinata cu Mafate: Madagascar;
– 2010;
2. Andreea Marinas, „Gradina pierduta a Edenului”: locul in care ajungi doar cu elicopterul;
3. viziteaza – verb predicativ; care – pronume relativ; cu – prepozitie simpla; salbatice – adjectiv;
4. fiecare – atribut adjectival; case – complement direct;
5. Propozitie circumstantiala conditionala: „Daca cineva are nevoie de doctor” si propozitia subiectiva „sa astepte”;
6. Exemplu: Stiu unde vom merge.

B – La compunere, fiecare elev trebuie sa isi foloseasca imaginatia.

Ce au primit elevii anul trecut

Anul trecut, la proba de la limba romana, elevii au primit un fragment din basmul „Lupul nazdravan si Fat-Frumos”. Pe baza textului, elevii trebuiau sa scrie antonimele pentru cuvintele „frumoasa”, „bucurie” si „venea” si sa explice rolul unei cratime, sa formuleze doua idei principale ale textului precum si sa redacteze o compunere de maxim 250 de cuvinte in care sa argumenteze apartenenta textului la specia basm. La al doilea subiect, elevii au primit un text non-literar la prima vedere despre ia romaneasca, „piesa vestimentara care nu se demodeaza niciodata”.

Acest articol a fost actualizat la: 2016-06-27T16:02:33+03:00 16:02

Vezi comentarii

Share
Scris de
Daniel Șuta

Acest site foloseste cookies.

Read More