Cum să scapi de insomnie. Ce să faci pentru a avea un somn liniștit

03.02.2021
Cum să scapi de insomnie. Ce să faci pentru a avea un somn liniștit

Insomnia este una dintre cele mai întâlnite afecțiuni ale momentului, cu care mulți se confruntă. Deși tindem să ignorăm și credem că va trece de la sine, este bine de știut că această problemă este cât se poate de serioasă și ar trebui să fim atenți la evoluția ei.

Insomnia ne dă mari bătăi de cap și ar trebui să apelăm la ajutorul medicilor dacă lucrurile se agravează, însă putem să fim mai atenți la anumite aspecte pentru a scăpa de ea. Află ce trebuie să faci și ce să eviți pentru a avea parte de un somn odihnitor.

Cum scăpăm de insomnie

Tot mai mulți oameni se confruntă cu insomnia, o afecțiune des întâlnită în rândul oamenilor. Mai multe studii efectuate în ultima vreme au demonstrat că dormim mai puțin decât predecesorii noștri, iar principalul factor care duce la această situație este tehnologia, de care suntem dependenți.

“Toţi aceşti factori perturbatori ne ţin treji, iar adeseori constatăm că nu reuşim să adormim decât la ora 3 dimineaţa, iar la ora 7 ne trezim foarte obosiţi şi trebuie să mergem la muncă.

În timp, insomnia are efecte foarte grave asupra sănătăţii noastre, deoarece funcţiile neurologice nu au reuşit să se refacă în timpul somnului, vom lua în greutate şi vom suferi de stări de anxietate, pierderi frecvente de memorie şi lipsa de luciditate”, declară Angela Nuţu, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză.

Pentru a scăpa de insomnie, este indicat să lăsăm deoparte telefonul, tablet sau orice alt dispozitiv cel puțin cu 30 de minute înainte de a ne pregăti de culcare. În loc să navigăm pe rețelele de socializare, putem citi o carte la o lumină difuză, cum ar fi lumina veiozei sau putem purta o discuție cu persoana iubită sau orice alt membru al familiei.

Mai mult, încearcă să eviți discuțiile în contradictoriu la ore târzii și rupe-te de realitate complet. Gândește-te la cele mai frumoase dorințe ale tale, la persoanele pe care le iubești și care îți fac viața mai frumoasă și la momentele memorabile din trecut, care ți-au adus bucurii cândva.

Ceaiul ajută la insomnie

Înainte de culcare, pregătește un ceai cald și savurează-l cu drag. Poți include în ritualul tău un ceal calmant, care să te ajute să te odihnești mai bine. Așază-te pe canapea, pe fotoliul din colțul camerei, ascultă muzica preferată și servește băutura-minune.

Contează mult și masa de seară. Pentru a avea un somn odihnitor, asigură-te că cina nu este una grea, bogată din punct de vedere caloric. Seara este indicat să consumăm ceva ușor, pentru a lăsa organismul să se odihnească, nu să lucreze la digestie!