Subiecte Simulare Română BAC 2018. Elevii de clasa a XI a și a XII a susțin luni, 19 martie 2018, proba la limba română din cadrul simulării de Bacalaureat 2018.
Este prima probă din cadrul simulării de anul acesta, care are ca scop pregătirea liceenilor pentru examenul Maturității.
Conform calendarului aprobat de ministerul Educației și postat pe edu.ro, simularea din 2018 se va desșura după cum urmează.
I. Clasa a XI-a
19 martie: Limba şi literatura română – proba E) a)
20 martie: Limba şi literatura maternă – proba E) b)
21 martie: proba obligatorie a profilului – proba E) c)
30 martie: comunicarea rezultatelor
II. Clasa a XII-a
19 martie: Limba şi literatura română – proba E) a)
20 martie: Limba şi literatura maternă – proba E) b)
21 martie: proba obligatorie a profilului – proba E) c)
22 martie: proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)
31 martie: afişarea rezultatelor
Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30.
Modele de subiecte la limba română pot fi consultate aici!
Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore (pentru elevii din clasele a XI-a și a XII-a), din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
Subiectele au fost elaborate pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora prevăzute în programele de examen pentru EN VIII şi Bacalaureat.
Modele de subiecte și baremele au fost postate încă din luna noiembrie 2017 pe subiecte2018.edu.ro. Subiectele pentru simulare respectă structura subiectelor pentru EN VIII, respectiv Bacalaureat.
Notele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.
Proba scrisă – proba E. a) – la limba şi literatura română reprezintă o probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, cu durata de 180 de minute.
Subiectele sunt diferențiate parțial în funcție de filiere, profiluri și specializări,
Un subiect pentru Filiera teoretică – Profilul real; Filiera tehnologică; Filiera vocaţională – Toate profilurile (cu excepţia profilului pedagogic).
Un subiect pentru Filiera teoretică – Profilul umanist; Filiera vocaţională – Profilul pedagogic.
Subiectul I (comun tuturor filierelor, profilurilor și specializărilor) are ca suport un text nonliterar, memorialistic, epistolar, jurnalistic, juridic-administrativ, ştiinţific, argumentativ, dindomeniul audio-vizualului, la prima vedere și este alcătuit din doi itemi:
Un item semiobiectiv de tip întrebare structurată (A) și un item subiectiv de tip eseu (B).
Subiectui al II-lea (comun tuturor filierelor, profilurilor și specializărilor) are ca suport un text literar (epic, liric sau dramatic) la prima vedere și constă într-un item subiectiv de tipîntrebare cu răspuns scurt.
Subiectul al III-lea (diferențiat în funcție de filieră, profiluri și specializări) constă înelaborarea unui eseu structurat și vizează aspecte de analiză tematică, structurală, stilistică aoperelor literare studiate ce aparțin autorilor canonici, curentelor culturale/literare, perioadelor, speciilor literare și/sau a tipurilor de texte menționate în programa de bacalaureat.
Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare.
Utilizarea adecvată a strategiilor de comprehensiune şi de interpretare, a modalităţilor deanaliză tematică, structurală şi stilistică în receptarea textelor literare şi nonliterare.
Punerea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare.
Argumentarea în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare.
Detalierea relației dintre subiecte, punctaj și competențele de evaluat.
Subiectul l: 40 de puncte
Text-suport: text nonliterar, memorialistic, epistolar, jurnalistic, juridic-administrativ,ştiințific, argumentativ, mesaje din domeniul audio-vizualului.
Itemul semiobiectiv de tip întrebare structurată este alcătuit din cinci sarcini de lucru a câte 4 puncte fiecare. Acestea urmăresc înțelegerea textului: decodificarea şi comprehensiunea literală.
Competenţele generale de evaluat:
Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare.
Utilizarea adecvată a strategiilor de comprehensiune şi de interpretare, a modalităţilor deanaliză tematică, structurală şi stilistică în receptarea textelor literare şi nonliterare.
Itemul subiectiv de tip eseu este generat de textui-suport, vizează producerea unuitext de tip argumentativ (formularea ipotezei, anunțarea poziției, construirea a două argumente,formularea concluziei). Punctajul alocat este de 20 de puncte.
Competenţe generale de evaluat:
Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare,4. Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare.
Text-suport: literar (liric, epic, dramatic) ltemul subiectiv de tip întrebare cu răspuns scurt vizează interpretarea și/saucomentarea unui text integral sau a unui fragment de text.
Competenţele generale de evaluat
Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare.
Utilizarea adecvată a strategiilor de comprehensiune şi de interpretare, a modalităţilor deanaliză tematică, structurală şi stilistică în receptarea textelor literare şi nonliterare.
Punerea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare.
Argumentarea în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare.
ltemul subiectiv este de tip eseu structurat, cu trei repere formulate, care vizeazăaspecte de analiză tematică, structurală, stilistică a operelor literare studiate ce aparțin autorilorcanonici, curentelor culturale/literare, perioadelor, speciilor literare și/sau a tipurilor de textemenționate în programa de bacalaureat.
Subiectul va fi diferențiat în funcție de filieră, profiluri și specializări.
Pentru conținutul eseului, se acordă 18 puncte (6 puncte pentru dezvoltarea fiecăruireper), iar pentru organizarea discursului 12 puncte.
Competenţele generale de evaluat
Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situații de comunicare.
Utilizarea adecvată a strategiilor de comprehensiune şi de interpretare, a modalităţilor deanaliză tematică, structurală şi stilistică în receptarea textelor literare şi nonliterare.
Punerea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare.
Argumentarea în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare. Notă! Ordinea integrării reperelor în cuprinsul eseului este la alegere.
Pentru conţinutul eseului: 18 puncte (câte 6 puncte pentru fiecare cerinţă/reper).
Pentru organizarea discursului: 12 puncte (existența părților componente – introducere,cuprins, încheiere – 3 puncte, logica înlănțuirii ideilor – 3 puncte, abilităţi de analiză și deargumentare – 3 puncte, claritatea exprimării – 2 puncte, respectarea precizării privind numărul minim de cuvinte – 1 punct).
Acest articol a fost actualizat la: 2018-03-15T16:25:08+02:00 16:25
Acest site foloseste cookies.
Read More