Telekom a lansat jocul Sea Hero Quest, jocul care ajuta la diagnosticarea dementei

Sea Hero Quest este un joc pentru dispozitive mobile disponibil pe mai multe platforme si conceput special pentru a contribui la dezvoltarea intelegerii cu privire la orientarea in spatiu si la modul de functionare a zonei responsabile cu miscarea din creierului uman. Aplicatia este parte dintr-un demers coordonat pentru a avansa in gestionarea amenintarii din ce in ce mai mare pe care o constituie dementa.

Conform raportului The Global Impact of Dementia (2013 – 2050), aceasta boala va afecta 135 de milioane de oameni la nivel global pana in 2050. Dementa influenteaza formarea de noi amintiri, lasandu-i adesea pe cei afectati izolati si dezorientati.

Pentru multi dintre cei care sufera de dementa, unul dintre primele efecte pe care le resimt este limitarea abilitatilor de constientizare a spatiului, acestia pierzandu-si capacitatea de a se orienta chiar si in locurile si mediile bine cunoscute.

Generarea de referinte globale legate de modul in care ne orientam in spatiu este recunoscuta ca un pas esential pentru dezvoltarea unor noi teste de diagnosticare a bolilor care cauzeaza dementa.

In acest moment, se deruleaza noi studii clinice care aduc speranta in ceea ce priveste posibilitatea de a incetini efectele bolii Alzheimer, cea mai frecventa cauza a dementei. Daca studiile vor demonstra eficienta unor noi medicamente, diagnosticarea timpurie ramane in continuare o tema importanta.

“Ne bucura ca Telekom Romania poate contribui la un asemenea proiect extraordinar de cercetare mondiala. Acoperirea Deutsche Telekom este cheia succesului acestui joc inovator, Sea Hero Quest. Miza unui numar cat mai mare de jucatori este importanta pentru noi toti, asadar, va provoc sa facem bine sa ne jucam!” spune Ruxandra Voda, Director Comunicare Telekom Romania.

Dementa este o boala care ii priveaza pe cei dragi de capacitatea de a-si impartasi amintirile. Deutsche Telekom considera ca tehnologia inovatoare si noile servicii rezultate pot aduce o schimbare in bine in viata tuturor.

Hans-Christian Schwingen, Chief Brand Officer Deutsche Telekom a declarat in cadrul conferintei : “Deutsche Telekom crede in puterea de a impartasi. Stiam ca trebuie sa existe o cale pentru a le permite tuturor sa ne ofere din timpul lor astfel incat sa putem fi cu un pas mai aproape de o descoperire revolutionara in domeniul dementei. In acelasi timp, am realizat ca daca dorim sa obtinem rezultate concrete si daca vrem sa facem cu adevarat diferenta, trebuia sa cream o experienta distractiva pentru toti cei implicati. Trebuia sa cream ceva care sa-i determine pe oameni sa se joace pentru o cauza buna”.

In cadrul unui proces coordonat de Saatchi & Saatchi Londra, fiecare aspect al Sea Hero Quest a fost conceput in colaborare cu dezvoltatori de jocuri si cercetatori pentru a oferi informatii despre modul in care ne orientam in viata de zi cu zi. Pe masura ce jucatorii isi croiesc drum prin labirinturi de insule si iceberguri, fiecare secunda de joc poate fi transpusa de experti in date stiintifice. Fiecare 2 minute petrecute jucand Sea Hero Quest echivaleaza cu 5 ore de cercetare conventionala. Daca 100.000 de oameni joaca Sea Hero Quest pentru doar 2 minute fiecare, putem genera echivalentul a peste 50 de ani de cercetare in laborator.

Hilary Evans, Chief Executive al Alzheimer’s Research a comentat: “Nu am mai vazut pana acum un proiect de o asemenea anvergura in domeniul cercetarii dementei. Setul de date pe care il genereaza aplicatia Sea Hero Quest realizata de Deutsche Telekom este fara precedent, avand in vedere ca pana acum aceste tipuri de investigatii presupuneau o coordonare pe durata a cativa ani si ne ofereau in cel mai bun caz o imagine rapida despre cum se comporta un esantion redus de voluntari. Cel mai mare studiu privind orientarea in spatiu de pana acum a cuprins mai putin de 600 de voluntari. Asigurarea accesului comunitatii de cercetatori la un set de date cu sursa deschisa de acest tip, la aceasta scara si intr-o perioada de timp atat de scurta este exact tipul de inovatie necesara pentru a accelera progresul in cercetarea dementei”.

Toate datele colectate din joc vor fi anonimizate si stocate in siguranta in cadrul centrului de date T-Systems din Germania pentru a asigura integritatea si confidentialitatea datelor conform legislatiei germane privind securitatea datelor, una dintre cele mai stricte din Europa.

Sea Hero Quest este disponibil in intreaga lume pe sistemele iOS si Android si poate fi descarcat gratuit accesand App Store si Google Play.

Sea Hero Quest este un nou joc inovator dedicat dispozitivelor mobile, special conceput pentru a crea cel mai mare set de date crowd sourced din lume. Acesta urmeaza sa serveasca drept referinta cu privire la orientarea in spatiu a oamenilor, ajutand cercetatorii sa fie cu un pas mai aproape de a dezvolta noi teste pentru diagnosticarea dementei.

Sea Hero Quest a fost creat in parteneriat cu organizatia de caritate Alzheimer’s Research, University College London, University of East Anglia si dezvoltatorii de jocuri Glitchers. Teo Trandafir este ambasador in Romania al jocului Sea Hero Quest.

Pentru a afla mai multe informatii despre acest joc unic realizat pentru binele comunitatii, precum si despre povestea crearii sale si boala pe care ne va ajuta sa o intelegem, accesati www.seaheroquest.com/ro.

Share
Scris de
Catalin Nae

Acest site foloseste cookies.

Read More