Connect with us
Transfăgărășanul se închide. Ce se întâmplă cu cel mai frumos drum din România

Știri

Transfăgărășanul se închide. Ce se întâmplă cu cel mai frumos drum din România

Cel mai frumos din România se închide în această duminică. Transfăgărășanul se va închide pentru 30 de minute, iar restricția va fi impusă pe porțiunea de drum cuprinsă între kilometrul 54 și 61.

Reprezentanții CNAIR avertizează: „De asemenea, atragem atenţia organizatorilor, cât şi participanţilor la eveniment, că sectorul de drum pe care se desfăşoară competiţia este o zonă în care numărul urşilor a crescut semnificativ în ultimii ani, aceste animale sălbatice fiind prezente din ce în ce mai des pe Transfăgărăşan, conform informării Asociaţiei Generale a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România (AGVPS)”.

Aceştia precizează că pe sectorul cuprins între Piscu Negru – Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800) al şoselei Transfăgărăşan circulaţia rutieră este în continuare închisă pentru toate categoriile de autovehicule.

Transfăgărășanul (oficial numerotat DN7C) este o cale rutieră de circulație din România, care începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, cu o lungime de 151 km, traversând pe axa nord-sud Munții Făgăraș.

Porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversează un teren montan la altitudini mari și a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Transfăgărășanul este închis în acest week-end

Până la construirea barajului și lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ și o linie de mocăniță ce lega comuna Căpățâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna).

Drumul pornește din comuna Bascov de lângă Pitești și urcă valea râului Argeș, trecând prin orașul Curtea de Argeș. La nord de oraș, drumul trece prin fața hidrocentralei Vidraru, amplasată în masivul Cetățuia.

De aici, în apropierea cetății Poenari, drumul urcă pe serpentine și viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte, și ajunge pe Barajul Vidraru, care, cu ai lui 307 m, leagă Munții Pleașa și Vidraru. Trecând barajul, drumul continuă pe partea stângă a lacului Vidraru până la coada acestuia.

În continuare, drumul începe să urce urmând cursul văii râului Capra până la ajungerea în golul alpin, lângă Cabana Capra; după o serie de serpentine, trecând prin dreptul Cascadei Capra, ajunge până la intrarea sudică a tunelului Capra-Bâlea, care trece pe sub creasta Munților Făgăraș, între vârfurile Iezerul Caprei (2414 m) și Paltinul (2398 m). Tunelul acesta este cel mai lung tunel rutier din România, având o lungime de 887 m, cu o înălțime de 4,4 m, o lățime de 6 m și un trotuar cu o lățime de 1 m, fiind iluminat electric și ventilat natural.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Știri

To Top