România TV, amendată de CNA pentru difuzarea unui material video cu Anonymous și Colectiv

Ultimul update: marți 13 decembrie 2016 20:08 Data publicării: marți 13 decembrie 2016 19:41
Autor , în TV

România TV a primit o amendă de 30.000 de lei de la CNA, după difuzarea unui așa-zis material al grupării Anonynous, în care se spunea că George Soros a plănuit incendiul din Colectiv, pentru al pune pe Dacian Cioloș premier.

Amenda a fost propusă de Radu Bogdan Herjeu. Dorina Rusu a propus întreruperea emisiei postului pentru 10 minute, dar cererea acesteia nu a întrunit numărul necesar de voturi.

Amenda de 30.000 de lei a fost dată în baza articolul 3.2 din Legea audiovizualului şi articolelor 64.1 şi 47.1 din Codul de reglementare a conţinutul audiovizual.

”Din punctul meu de vedere, este un mare derapaj în special jurnalistic. Din punct de vedere al legii, legea lasă CNA-ului posibilitatea de a evalua această gravitate şi în ce măsură a avut un impact foarte mare. Ţinând cont că că s-a întâmplat la o emisiune cu audienţă foarte mare poţi presupune că impactul a fost relativ mare.

Citește și: Emanoil Petrea, angajat la Romania TV, reținut de DIICOT pentru pornografie infantilă

Din punctul meu de vedere, povestea a fost atât de trasă de păr încât nu ştiu dacă chiar a avut un impact foarte mare. Cred că au observat-o mai mult cei cărora nu li se adresa decât cei cărora li se adresa povestea”, a spus Radu Bogdan Herjeu.

Dorina Rusu: E o monstruozitate

”Am văzut informaţii peste tot că, de fapt, nici măcar nu era Anonymous şi că este contrafăcut, creat special pentru ca lansarea cu două seri înaintea alegerilor să influenţeze votul, să creaţi panică, ceea ce aţi făcut de-a lungul întregii campanii electorale.

Din informaţiile pe care le-am văzut vehiculate şi le-am citit pe mai multe site-uri este că e contrafăcut, pe un cont de Facebook creat cu 3 zile înainte de 9 decembrie. Pur şi simplu faptul că dumneavoastră aţi adus în spaţiul public aşa ceva mi se are o monstruozitate.

Aşa ceva nu am văzut de când sunt eu. Să lăsaţi oamenii ăia să spună aşa ceva despre oameni care au murit”, a spus Dorina Rusu, care a făcut o autosesizare în acest caz.

În replică, directorul de programe al România TV, Roxana Niculescu, a spus că materialul video a fost luat de pe site-ul gruării Anonymous. Totuşi, Orsolya Eva Borsos a atras atenţia că nu poate fi găsit materialul video care a fost difuzat.

România TV și presupusa „rețea Soros”

România TV, televiziunea lui Sebastian Ghiță, candidat al PRU la aceste alegeri parlamentare, a difuzat pe 9 decembrie un material video atribuit grupării Anonymous. În acesta se susținea că George Soros a orchestrat incendiul din Colectiv.

La finalul materialului, este prezentată o presupusă reţea pe care miliardarul de origine ungară şi-a format-o în România, compusă din Alina Mungiu Pippidi, Ionuţ Sibian, Andrei Cornea, Sorin Ioniţă, Cristian Ghinea, Violeta Alexandru, Monica Macovei, Cristina Guseth, Georgiana Iorgulescu, Liviu Mihaiu, Nicuşor Dan şi Eugen David.

Antena 3 și B1 TV, amendate. Digi 24 lăudată

De amenzi nu au scăpat nici Antena 3 și nici B1 TV.

Postul de televiziune Antena 3 a fost amendat la propunerea lui Radu Bogdan Herjeu, în baza articolului 46, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, pentru emisiunea ”Sinteza zilei” difuzată în 15 noiembrie, în care s-a vorbit despre un magistrat cu dosar de internare la psihiatrie şi în care au fost prezentate documente medicale şi fotografia acestuia.

”Nu înţeleg care a fost rostul jurnalistic al prezentării unor date cu caracter personal care sunt interzise de lege în mod specific”, a spus Radu Herjeu.

Postul de televiziune B1 TV a fost amendat tot la propunerea lui Radu Bogdan Herjeu, în baza articolului 40, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, pentru o ediţie a emisiunii ”Dosar de politician” în care ar fi fost afişată o fotografie a candidatului USR Mihai Goţiu, în care acesta s-ar fi aflat sub influenţa alcoolului.

Deşi Valentin-Alexandru Jucan a spus în timpul şedinţei că era evident că în fotografie apărea Mihai Goţiu, Radu Bogdan Herjeu a fost de părere că reprezentanţii postului de televiziune ar fi trebuit să îl contacteze pentru a verifica informaţia şi pentru a-i da şansa să ofere un punct de vedere.

De asemenea, CNA a sancționat  Realitatea TV, Antena 3, B1 TV şi România TV cu somație publică. Televiziunile au încălcat legislația audiovizuală în timpul campaniei electorale.

Digi24 a fost lăudată pentru modul în care a reflectat campania.”Aş vrea să felicit Digi24 pentru felul în care a reflectat campania în mod corect. Este exemplul unei televiziuni care, pentru că îşi doreşte, poate să facă o campanie electorală curată”, a spus Valentin Alexandru Jucan.

Sursa: Huff.ro
Comentarii