Cati MICROBI sunt pe un ecran de SMARTPHONE

Un studiu efectuat de Universitatea din Barcelona arata ca ecranele telefoanelor smartphone contin pana la 600 de microbi, de 30 de ori mai mult decat vasul de WC!

Experta in biologie Maite Muniesa de la Universitatea din Barcelona a avertizat cu privire la o lipsa importanta de dezinfectie a „zonelor uitate” ale casei, precum lavetele, sau buretii de menaj, vasele in care se tin periutele de dinti, congelatoarele sau filtrele de cafea. Ea a asigurat ca bacteriile gasite pe ecranele de smartphone, sau tablete sunt de acelasi tip cu cele descoperite pe lavetele sau buretii de menaj, realteaza Agerpres.

CITITI SI: Cum va arata noul iPhone 7. Detalii tehnice si preturi

Conform expertei, si jucariile sunt obiecte pe care putine persoane le dezinfecteaza, chiar daca sunt duse in parc, sau intra in contact cu animalele din casa. Potrivit studiului, circa 20 % din infectiile alimentare sunt contractate in casa. Muniesa a avertizat ca blatul de bucatarie trebuie dezinfectat periodic: pe aceasta suprafata se realizeaza dezosarea unui pui si tot aici se taie apoi o rosie.

In privinta zonelor umede, cercetatoarea a considerat ca sunt „un paradis” al microbilor, avand in vedere ca acestia prolifereaza rapid in acest mediu, dand drept exemplu mucegaiul din bai sau dusuri. Prosoapele umede, periutele de dinti si vasul de WC sunt „medii prielnice” pentru acest tip de ciuperci sau bacterii.

Experta a subliniat ca in pofida omniprezentei microbilor din locuinte, nu trebuie sa devenim obsedati de curatenie, ci doar „sa avem mai multa grija” si sa ne insusim”deprinderi mai sanatoase”.

foto: sueddeutsche.de