Incredibil: Vezi câte planete din Calea Lactee ar putea găzdui viaţă

Conform unui grup de astornomi din cadrul mai multor universităţi de prestigiu, există în jur de 100 de milioane de alte locuri în Calea Lactee care ar putea susține forme de viață complexe.

„Acest studiu nu indică faptul că viața complexă există pe atât de multe planete. Spune că există condiții planetare care ar putea să o susțină. Nu ne-am adresat întrebărilor despre originea vieții – numai condițiilor care susțin viața”, precizează autorii studiului, Alberto Fairen, de la Universitatea Cornell, Louis Irwin, de la Universitatea Texas, Abel Mendez, de la Universitatea Puerto Rico și Dirk Schulze-Majuch, de la Universitatea Washington.

Oamenii de știință au cercetat peste 1.000 de planete și au folosit o formulă care ia în considerare densitatea planetei, temperatura, substratul (lichid, solid sau gazos), chimia, distanța față de steaua centrală și vechimea. Din aceste informații, ei au dezvoltat și au calculat Indexul Complexității Biologice (ICB).

Calculul ICB a dezvăluit că între 1% și 2% dintre planete au arătat un rating ICB mai mare decât cel al Europei, luna lui Jupiter despre care se crede că are un ocean sub suprafața înghețată care ar putea găzdui forme de viață. Cu aproximativ 10 miliarde de stele în Calea Lactee, ICB indică 100 de milioane de planete locuibile.

Una dintre cele mai apropiate și promițătoare sisteme extrasolare din Calea Lactee, numit Gliese 581, are două planete cu aparenta posibilă capacitate de a găzdui biosfere compelxe. Distanța de la Pământ la Gliese 581 este de aproape 20 de ani-lumină.

CONTACT REDACTIE Email: cc@smartactivity.ro Telefon: +4021 795 88 02 Dacă ai surprins o știre, scrie-ne pe adresa redactie@huff.ro, unde ne poți trimite imagini foto sau video. Publisher Adrian Vrauko Email: adrian@teotrandafir.com Consultant Anamaria Lembrău, email: anamaria@teotrandafir.com Redactori CATALIN NAE, email: catalin@teotrandafir.com CRISTINA BOSIOC,email: cristina@teotrandafir.com DANIEL ȘUTA, email: daniel@teotrandafir.com Publicitate email: sales@smartactivity.ro Departament VIDEO Producator general – Raluca Oprea email: raluca.oprea@teotrandafir.com Programator Bogdan Iacob / Telefon: 0217958802 Departament Juridic / Legal Cabinet de avocat ROBERT CIUREA email: office@avciurea.ro Director General Adrian Vrauko email: adrian@teotrandafir.com Huff.ro este administrat și deținut de SMART ACTIVITY SRL Date despre companie Adresa de corespondenta: Calea Calarașilor, numarul 173, București, Sector 3 COD FISCAL: RO34042388 CIF: J40/1060/2015 Huff.ro este un site de știri care folosește fluxurile agențiilor de presă: Mediafax, Agerpres, dar și surse proprii.