Marea Britanie a aprobat modificarea genetica a embrionilor umani

Cercetatorii din Marea Britanie au primit aprobarea de a modifica genetic embrionii umani. Este prima data cand o tara analizeaza si aproba tehinici de modificare a ADN-ului embrionar uman.

Studiile vor avea loc la Institutul Francis Crick din Londra. Scopul acestor cercetari este intelegerea temeinica a momentelor de inceput ale dezvoltarii vietii umane. Experimentele se vor realiza in primele sapte zile de dupa fertilizare si ar putea evidentia cauzele care duc la avort spontan.

Deocamdata, oamenii de stiinta nu au primit permisiunea de a implanta embrionii modificati in corpul unei femei, iar experimentele vor fi facute prin utilizarea embrionilor de la donatori. „Vrem sa intelegem genele necesare pentru ca un embrion uman sa se dezvolte intr-un copil sanatos. Motivele sunt infertilitatea si avorturile, care devin probleme din ce in ce mai prezente, dar nu sunt fenomene foarte bine studiate”, a afirmat cercetatoarea dr. Kathy Niakan pentru a motiva lansarea tehnicii de editare genetica a embrionilor umani.

Modificarea genetica este un subiect controversat, criticii acestor experimente sustinand ca alterarea ADN-ului este peste limita eticii umane si ar putea duce la asa numitii „designer babies” – copii care pot fi programati genetic.

Adrian Vrauko este project managerul site-ului huff.ro Contact: adrian@huff.ro