Oamenii de stiinta avertizeaza ca o COMETA gigant ar putea distruge viata pe Pamant

Savantii avertizeaza ca o cometa gigant ar putea distruge viata pe Pamant! Sute de astfel de corpuri spatiale au fost descoperite in ultimele doua decenii.

Numarul de comete gigantice care ar putea lovi Pamantul este mai mare decat se credea initial. In vreme ce NASA si-a concentrat atentia asupra asteroizilor care se gasesc in apropierea lui Jupiter, noile cercetari sugereaza ca amenintarile majore vin de dincolo de aceasta planeta.

Sute de comete masive, denumite „Centauri”, au fost descoperite in ultimele doua decenii. Centaurii sunt bile de gheata si praf, cu o orbita instabila care incep a fi intalnite dincolo de Neptun. O astfel de cometa poate ajunge la dimensiuni de la 49 la 97 kilometri latime si contine mai multa masa decat toti asteroizii care au trecut pe langa Pamant descoperiti pana in prezent.

„In ultimii treizeci de ani, noi am facut mari eforturi pentru a identifica si analiza riscul unei coliziuni intre Pamant si un asteroid. Studiul nostru sugereaza ca trebuie sa privim mai departe, dincolo de orbita lui Jupiter, pentru a gasi Centauri. Daca avem dreptate, aceste comete pot reprezenta un pericol real si este timpul sa le intelegem mai bine”, a declarat cerceatatorul Bill Napier, de la Universitatea din Buckingham, potrivit Daily Mail.

Oamenii de stiinta spun totusi ca o astfel de cometa ar putea trece pe langa Terra o data la 40.000-100.000 de ani. Atunci cand se apropie de Soare, o astfel de cometa incepe sa se dezintegreze. „Dezintegrarea unor astfel de comete gigantice ar produce perioade intermitente, dar prelungite de bombardamente de pana la 100.000 de ani”, mai spun cercetatorii.

Adrian Vrauko este project managerul site-ului huff.ro Contact: adrian@huff.ro