Știri
Povestea incredibila a lui Anghel Saligny si a celui mai lung pod din Europa
In toamna acestui an, podul lui Anghel Saligny de la Cernavoda implineste onorabila varsta de 120 de ani. Cum a reusit tanarul inginer sa proiecteze cel mai lung pod din Europa?
Anghel Saligny a adus Romaniei numeroase edificii istorice care dateaza chiar si in ziua de astazi. Pe langa podul de la Cernavoda, denumit initial Podul Carol I, Saligny a fost cel care a pus bazele portului Constanta, dar si liniei ferate Constanta-Mamaia in 1905.
Cu ocazia implinirii a 120 de ani de la constructia podului de la Cernavoda, autoritatile judetului Constanta impreuna cu Muzeul de Istorie si Arheologie Constanta, au deschis o expozitie tematica pentru publicul larg.
Cei care vor veni sa viziteze expozitia pot admira harti vechi ale perioadei de constructie a podului, dar si imagini din timpul lucrarilor.
Lucrarile la podul lui Anghel Saligny au inceput in anul 1890 si au durat cinci ani. Proiectat la 30 de metri deasupra Dunarii, podul a costat in jur de 35 milioane de lei in aur, conform Adevarul.ro. Podul a ramas in amintirea oamenilor drept unul dintre cele mai longevive si frumoase poduri din lume.
CITESTE SI: POVESTEA SECRETA A CATACOMBELOR DIN BUCURESTI
La constructia podului de la Cernavoda, Anghel Saligny a utilizat in premiera mondiala grinzi cu console pentru suprastructura podului dar si otelul moale la tabliere.
Anghel Saligny a testat rezistenta podului, cu pretul vietii sale. Inaugurarea podului a avut loc in luna spetembrie a anului 1895. Saligny a pus un prim tren de incercare sa strabata podul. Format din nu mai putin de 15 locomotive, primul tren a strabatut podul cu o viteza de 60 km pe ora. Dar demonstratia inginerului de geniu nu s-a oprit aici. Chiar in timp ce Anghel Saligny statea sub pod intr-o salupa impreuna cu oamenii sai, un alt tren a traversat podul, de data aceasta cu 80 de km pe ora.
Reactia inginerului a fost una pe cat de simpla pe atat de increzatoare, acesta a strigat in gura mare ,,Stiam ca va tine!”.
Sursa foto: agerpres.ro