Atac informatic în contextul noului virus. Pacienții primesc SMS-uri false că ar fi infectați

25.09.2020
Atac informatic în contextul noului virus. Pacienții primesc SMS-uri false că ar fi infectați

Atacurile informatice s-au înmulțit semnificativ în ultima perioadă, în contextul crizei sanitare cu care ne confruntăm, pe măsură ce acest subiect a fost foarte controversat. În ultimele luni, oamenii au petrecut mai mult timp online, pe dispozitivele lor, deoarece multe dintre activitățile noastre se desfășoară acolo, la fel și cele hackerilor. De curând, la un centru de testare pentru noul virus a avut loc un atac informatic, prin care oamenilor le era comunicat faptul că sunt bolnavi.

Atac informatic cu mesaje false

La centrul de testare Caraiman din București a avut loc un atac informatic de proporții. Numerele de telefon ale mai multor pacienți care s-au testat aici au ajuns pe mâna hackerilor, după ce baza de date a clinicii a fost spartă. Începând de joi, oamenii au început să primească mesaje de la un număr scurt, de doar patru cifre, care le comunica faptul că au fost depistate pozitiv la testul pentru SARS-COV-2.

Deși le stârneau panica, oamenii au ajuns la concluzia că mesajele erau false, după ce primeau acasă rezultatele în scris, într-un plic, înmânat personal. Mai mult, erau informați prin acest SMS și pacienți care au făcut testul pentru coronavirus, dar și cei care au făcut alte analize medicale. În această dimineață, un reprezentant fals al centrului a sunat șapte dintre pacienți, pentru a-i întreba dacă vor o programare pentru vaccinul antigripal. Situația a fost reclamată la DIICOT de către conducerea centrului de testare.

Nu este prima dată când au loc astfel de atacuri, mai ales de când a izbucnit pandemia. Tranziția din mediul fizic către cel virtual a adus un interes foarte mare hackerilor. Specialiștii în securitate cibernetică recomandă să fim foarte atenți la mesajele pe care le primim, la sursele acestora și felul în care arată informațiile transmise de către acestea. Atunci când nu suntem siguri că emailul primit este autentic, indicat este să solicităm o validare suplimentară. De fiecare dată este bine să raportăm astfel de probleme.