Mituri despre insomnie și cum să dormi mai bine

Gheorghe Mihaela
23.01.2017
Mituri despre insomnie și cum să dormi mai bine

O noapte de somn liniștit se află numai la câteva cuvinte distanță. Află din materialul nostru care sunt acele mituri despre insomnie și cum să dormi mai bine. Cu siguranță unele lucruri te vor surprinde.

1. Adulții au nevoie de 8 ore de somn în fiecare noapte. Greșit! Te surprinde lucrul acesta? Se pare că adulții au nevoie de 5-10 ore de somn, numărul variind în funcție de fiecare persoană. Pentru a afla care este numărul magic al orelor de somn de care ai nevoie, urmărește câteva indicii. Dacă, de exemplu, observi că seara ți se închid ochii în timp ce te uiți la televizor, iar în timpul zilei ai nevoie de cantități impresionante de cafea pentru a face fata provocărilor cotidiene, atunci este evident că este necesar să dormi mai mult.

Nimic nu se compara cu un somn linistit si odihnitor, Afla cateva mituri despre insomnie si cum sa dormi mai bine
Nimic nu se compara cu un somn linistit si odihnitor, Afla cateva mituri despre insomnie si cum sa dormi mai bine

2. Dacă te trezești deseori în timpul nopții, deși dormi 8 ore în total, ești odihnit. O altă convingere eronată. Studiile au demonstrat că atât persoanele care au dormit numai 4 ore în timpul nopții, cât și cei care s-au bucurat de 8 ore de somn, însă s-au trezit deseori din motive diferite, au fost la fel de deprimați și iritati în ziua următoare.

CITESTE SI: 4 obiceiuri TOTAL GRESITE pe care le ai seara, ce iti strica SOMNUL DE FRUMUSETE

3. Trebuie să adormi și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi. Parțial adevărat! Corpul tău este obișnuit cu un anumit program, mai ales în ceea ce privește somnul. Așa că, nu este de mirare dacă inclusiv în weekend este de preferat sa respecți programul din timpul săptămânii, să adormi și să te trezești la aproximativ aceleași ore. Altfel, riști să îți supui organismul unor schimbări care te vor afecta pe termen lung. Cel mai bine este să îți asculti corpul și, cînd simți că te cuprinde oboseala, să dormi.

4. Dacă stai în pat așteptând să adormi, într-un final se va întampla asta. Nimic mai fals! Dacă după 15-20 de minute nu poți adormi, atunci ridică-te din pat. Care este explicația? Avem tendința de a asocia patul cu somnul, însă dacî vom petrece muult timp în pat așteptand să adormim, atunci fără să realizăm, începem să punem semnul egalității între pat și lipsa somnului.

Acum, dupa ce ai aflat care sunt acele mituri despre insomnie și cum să dormi mai bine, nu trebuie să îți mai faci griji în legătură cu acest lucru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *