Companii precum Flanco, evoMAG, Mobexpert, elefant.ro sau Mareea au anunţat în ultimele zile că reduc preţurile produselor şi serviciilor cu până la 95% de Black Friday, când vânzările totale sunt evaluate la 1 miliard lei, iar alt retailer susţine că va dona 3% din încasări victimelor din Colectiv.
Unul dintre cei mai mare retaileri din sectorul electro-IT, , estimează pentru weekendul 20-22 noiembrie, când va organiza campania de Black Friday, vânzări de 130 de milioane de lei, în creştere cu 33% faţă de evenimentul de anul trecut.
se află la cea de-a cincea ediţie de Black Friday, pregătind reduceri de până la 80% la peste 400.000 de produse aflate în stoc. 95% dintre reperele dedicate promoţiei sunt produse din stocul de anul acesta.
Clienţii , care deţin carduri de fidelitate, vor putea achiziţiona produsele disponibile în ofertă cu o zi mai devreme, în intervalul orar 10.00-16.00.
, parte a grupului care operează şi brandul Flanco, a anunţat că vizează vânzări de 205 milioane de lei, în urma comercializării a 650.000 de produse.
Managerul general al , Iulian Stanciu, anunţa că piaţa promoţiilor de Black Friday va depăşi un miliard de lei anul acesta. Astfel, eMag şi Flanco ar urma să deţină aproximativ 30% din total.
Retailerul de mobilă Mobexpert va avea 12 zile de reduceri de Black Friday, în perioada 20 noiembrie – 1 decembrie, reducerile ajungând până la 50% la sute de produse de mobilier şi decoraţiuni. De asemenea, la Mobexpert Outlet reducerile vor fi de până la 70%, pentru decoraţiuni, în timp ce la mobilier se vor majora discounturile deja existente.
elefant.ro organizează Black Friday pe 20 noiembrie, iar coletele pot fi ridicate timp de trei zile non stop şi gratuit din punctele de livrare din toată ţara. Cele mai căutate şi comandate produse vor fi, cel mai probabil, cele din categoriile ceasuri, parfumuri, cărţi şi modă.
Firma de turism Mareea oferă reduceri de până la 60% la vacanţele 2016 pe litoral în România, Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Croaţia şi circuite culturale. Reducerile de preţuri sunt valabile doar pe 20 noiembrie 2015, iar sejururile pot fi achiziţionate online, telefonic şi în agenţii. În ultimii doi ani, vânzările Mareea de Black Friday au echivalat cu 50% din vânzările pe întreaga lună noiembrie.
Site-ul evoMAG propune reduceri de până la 83% la peste 40.000 de produse. Cele mai mari reduceri vor fi la telefoane mobile, tablete, laptopuri, televizoare, aparate foto-video, software, imprimante şi multifuncţionale, echipamente de reţelistică şi componente pentru PC.
Astfel, smartphone-urile vor avea reduceri de până la 50%, electrocasnicele de 70%, iar camerele video de acţiune de 83%.
Autovit.ro, site specializat în comercializarea de automobile noi şi second hand, va avea, pentru al doilea an la rând, oferte de Black Friday. Ofertele vor fi disponibile pe blackfriday.autovit.ro. Reprezentanţii Autovit nu au anunţat valoarea reducerilor.
Fashion Days, cel mai mare site de vânzări de haine din România, va avea în ziua de 20 noiembrie peste 600.000 de articole vestimentare, de la peste 1.000 de branduri, reducerile ajungând până la 90%. Valoarea totală a discounturilor oferite în acest an ajunge la 18 milioane de euro.
Utilizatorii aplicaţiilor mobile Fashion Days primesc acces exclusiv la această campanie cu patru ore mai devreme – aceştia vor avea posibilitatea să înceapă cumpărăturile joi, la ora 20.00, înainte de startul oficial de la miezul nopţii. Black Friday va continua pentru trei zile, până pe 22 noiembrie, inclusiv.
Metro Cash&Carry România oferă clienţilor săi produse la preţuri reduse, în perioadele 19-22 noiembrie şi 26-29 noiembrie. Discount-uri ajung până la 70% la la tablete, laptop-uri, telefoane, frigidere, cuptoare, maşini de spălat şi aspiratoare, jucării (40%), articole sportive (30%) şi ustensile profesionale de bucătărie (20%). De asemenea, companiile şi birourile vor beneficia, de asemenea, de reduceri speciale de 20% pentru toate tipurile de imprimante şi scaune de birou.
Operatorul de telefonie mobilă Telekom România va avea reduceri de până la 80% la sute de produse achiziţionate online, în perioada 19-22 noiembrie, de pe platformele pe care le deţine, clickshop.ro,germanos.ro şi telekom.ro.
Weekendul cu cele mai mari reduceri din an aduce pe clickshop.ro sute de produse cu preţuri reduse, printre care şi smartphone LG G2 white, preţ final 999 lei (discount 31%), espressor DeLonghi Icona Vintage ECOV 311.BG, preţ final 599,99 lei (discount 57%) sau televizor Ultra HD Curved Samsung UE40JU6500, preţ final 2.999,99 lei (discount 33%). Vizitatorii mall-ului online pot achiziţiona smartphone-uri cu reduceri de până la 70%, camere foto cu până la 55% discount şi espressoare cu până la 58% discount. În plus, toţi cei care comandă de pe ClickShop.ro în perioada 16 – 30 noiembrie, indiferent de valoarea achiziţiei, vor primi un voucher de 50 de lei. Acesta poate fi folosit în perioada 1-20 decembrie în categoria Cosmetice şi Parfumuri.
Vizitatorii germanos.ro vor avea posibilitatea să achiziţioneze televizoare, tablete şi smartphone-uri la preţuri speciale: Smartphone LG G Flex 2 – 1.099lei (discount 52%), tableta Urban Tab 8 inch 3G – 169,99 lei (discount 80%) sau TV Smart TV 3D Samsung UE40H6400 – preţ final 2.049,99 lei (discount 29%).
Cele mai mari reduceri au fost anunţate de către reprezentanţii cel.ro, 95%, unele produse putând fi achiziţionate cu 1 leu. Campania de Black Friday de pe cel.ro se va desfăşura în perioada 20-22 noiembrie.
Anul acesta magazinul online şi-a dublat capacitatea de depozitare special pentru acest eveniment.
În perioada de Black Friday toate comenzile de la CEL se vor face exclusiv online, linia telefonică fiind închisă în aceste zile. De asemenea, showroom-ul va fi închis publicului larg în timpul weekendului de Black Friday.
Compania estimează că va avea vânzări de peste şase milioane de euro în perioada promoţiei.
Cea mai mare companie procesatoare de plăţi online cu cardul din România, PayU, estimează o dublare a numărului de comenzi de Black Friday, iar vânzările să depăşească 450 de milioane de lei.
„Estimăm că, din totalul comenzilor, cel puţin 25% vor fi achitate folosindu-se cardul bancar. Procentul poate fi însă depăşit datorită caracterului acestui eveniment comercial, în timpul căruia multe dintre comenzi se fac din impuls iar percepţia cumpărătorilor este că, odată plătit cu cardul, produsul va ajunge la destinatar cu siguranţă”, susţine Marius Costin, CEO la PayU România.
Din punct de vedere tehnic, platforma PayU este pregătită să susţină de şapte ori mai multe tranzacţii decât s-au derulat anul trecut de Black Friday. Anul trecut, în orele de vârf ale Black Friday s-au înregistrat peste 10.000 de tranzacţii într-o singură oră.
Retailerul GadgetWorld a anunţat că evenimentul Black Friday din acest an se va desfăşura sub o nouă denumire, Sun Friday. Începând cu 2015, retailerul a iniţiat o mişcare prin care, în fiecare an, o parte din vânzările de Black Friday, de la GadgetWorld, să meargă într-o direcţie de ajutorare pentru diferite cauze, încurajându-i şi pe ceilalţi comercianţi să urmeze exemplul.
Astfel, 3% dintre vânzările din acest an realizate de firmă de Black Friday vor fi direcţionate pentru ajutorarea victimelor din clubul Colectiv.
Pentru a veni în ajutorul potenţialilor clienţi de Black Friday, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) recomandă cumpărătorilor să nu se lase entuziasmaţi de preţurile mici şi să verifice informaţiile prezentate pe site-uri sau în magazine înainte de a achiziţiona orice produs.
Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus).
Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
Se interzice ca o reducere de preţ pentru un produs şi/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi/sau serviciu.
De asemenea, un produs achiziţionat dintr-un magazin clasic nu poate fi înlocuit sau să se restituie contravaloarea lui decât dacă este defect.
În cazul cumpărăturilor efectuate online, clienţii au la dispoziţie 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care pot renunţa la achiziţie, fără a oferi vreun motiv şi fără costuri suplimentare.
Preluare de pe mediafax.ro