Black Friday și frenezia cumpărăturilor. Cum a început totul și ce reprezintă negrul și roșul din reclame

11.11.2020
Black Friday și frenezia cumpărăturilor. Cum a început totul și ce reprezintă negrul și roșul din reclame

Black Friday este un eveniment destinat cumpărăturilor, care câștigă tot mai mult teren, în întreaga lume. An de an, ziua de 13 noiembrie aduce pentru oamenii de peste tot, promoții, reduceri, oferte care mai de care mai atrăgătoare. Practic, un produs la care râvnești și pe care l-ai urmărit tot anul, dar nu l-ai cumpărat din cauza prețului, poate deveni, dintr-o dată, accesibil de Black Friday.

Black Friday. Cum a început totul

Sintagma Black Friday a apărut pentru prima dată în Statele Unite ale Americii și avea legătură cu o zi foarte importantă, de mare sărbătoare pentru americani: Ziua Recunoștinței.

Înainte cu o zi de Thanksgiving Day, aglomerația era atât de mare în oraș încât aveau loc zeci de accidente în trafic. Departamentul de Poliție din Philadelphia a inventat această sintagmă pentru a descrie haosul din jurul congestiei traficului pietonal și auto în zona centrală a orașului. Numele a fost înregistrat pentru prima dată în 1966 de către Earl Apfelbaum, un dealer în timbre.

Pentru o bună perioadă de timp, acestei sintagme i-a fost atribuită o conotație negativă.
Interpretarea modernă a acestui termen în limba engleză este mai pozitivă – este asociată cu idiomul «în negru» (adică «echilibrul pozitiv», spre deosebire de «în roșu»), ceea ce înseamnă că mulți vânzători «vor fi în creștere» în această zi.

Deoarece Ziua Recunoștinței este a patra zi de joi din noiembrie, Black Friday este în ziua de vineri de după ea, și are loc în fiecare an între 23 și 29 noiembrie. Black Friday este cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite.

Culorile specifice Black Friday

Culorile specifice evenimentului Black Friday sunt negru(care, de fapt este nonculoare) și roșu. Contabili folosesc negrul pentru a semnala profitul, iar roșul pentru a semnala pierderile. Altfel spus, Vinerea Neagră este o zi profitabilă pentru comercianți și pentru economie.
În țara noastră, Black Friday a apărut în 2011, când retailerii au înregistrat creșteri substanțiale ale vânzărilor de la an la an. La noi nu au fost înregistrate incidente deosebite poate și pentru că românii optează mai mult pentru cumpărăturile online, din confortul casei.

Articolul continua dupa publicitate