Connect with us
Ce trebuie să facă șoferii cu mașini mai vechi de opt ani. Autoritățile au decis

Știri

Ce trebuie să facă șoferii cu mașini mai vechi de opt ani. Autoritățile nu mai dau înapoi

Ce trebuie să facă șoferii cu mașini mai vechi de opt ani. Autoritățile nu mai dau înapoi

Conducătorii auto care au mașini mai vechi de opt ani sunt vizați de un program stabilit de către autorități și care debutează începând cu luna februarie 2022. Toți cei care au mașini mai vechi de opt ani se încadrează în acest program al cărui buget a crescut semnificativ în comparație cu alți ani.

Ce trebuie să facă șoferii cu mașini mai vechi de opt ani

Ministrul Mediului a făcut precizări importante cu privire la Programul Rabla pentru autoturisme în 2022. Conform estimărilor, programul ar trebui să înceapă de la 1 februarie 2022,  iar până atunci se va lucra la analiza lui.

Pentru anul următor, bugetul pentru Rabla Clasic a crescut cu 50%, în timp ce bugetul pentru mașinile electrice s-a triplat. Acest program își propune să-i încurajeze pe români să-și cumpere o mașină nouă.

„Am triplat bugetul la mașini electrice și am crescut cu peste 50% bugetul la Rabla Clasic. Acest lucru înseamnă scoaterea a peste 80.000 de mașini mai vechi de 8 ani din circulație”, a precizat Tanczos Barna.

Într-o intervenție la Antena 3, oficialul al transmis că ministerul pe care îl conduce, respectiv Ministerul Mediului, lucrează la eficientizarea programului Rabla Clasic și Rabla Plus și că se află în discuții cu producătorii și importatorii de mașini. Se urmărește identificarea unor soluții mai eficiente pentru 2022, și se iau în calcul tichetele multiple.

„(…)varianta obligativității pentru mașinile electrice de a scoate obligatoriu din circulație o mașină veche”, a mai spus Ministrul Mediului.

Crește numărul de autoturisme vechi înmatriculate în România

În ciuda celor două programe Rabla care își propun să încurajeze cumpărarea de autoturisme noi, autoritățile se plâng că românii optează în continuare pentru mașini vechi. Așadar, numărul mașinilor vechi recent înmatriculate îl depășește pe cel al autoturismelor noi.

Cu privire la acest aspect, Comisia Europeană așteaptă de la țara noastră, ca până în anul 2026 să reducă din circulație un sfert de milion de autoturisme vechi.

Pentru a putea duce la îndeplinire directiva UE, Ministrul Mediului le propune colegilor din coaliție să aibă în vedere două măsuri: una de stimul pentru mașinile noi, și alta de descurajare pentru mașinile vechi.

Descurajarea se poate face prin majorarea taxelor sau prin introducerea unei taxe noi. Cum Guvernul a promis că nu va introduce taxe noi în 2022, rămâne în picioare posibilitatea ca taxele pentru înmatricularea mașinilor vechi să fie majorate.

Emanuela Ursu - Pasionată de știri și de noutăți din orice domeniu de activitate, lucrez în presa scrisă din anul 2015, din timpul studiilor de master. Absolventă a Facultății de Comunicare și Relații cu Publicul, am fost, de-a lungul timpului, reporter de teren, redactor și editor pentru mai multe publicații.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Știri

To Top