Elevii au susținut Evaluarea Națională în regim de pandemie. Astfel, luni, 15 iunie, a avut loc proba la limba și literatura română, iar miercuri, 17 iunie, proba la matematică. Susținerea acestor examene a reprezentat cu adevărat o provocare pentru copii, mai ales că activitatea lor școlară a avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus care a închis școlile. Deși cursurile s-au desfășurat în mediul online, unii elevi nu au avut acces la tehnologie și nu s-au putut pregăti așa cum ar fi trebuit. Cu toate acestea, Luminița Barcari susține că examenul la matematică a fost unul ușor, pe care orice elev l-ar fi putu trece cu nota 5-6. Această afirmație a stârnit nemulțumirea mai multor elevi.
Mai multe asociații ale elevilor cer demiterea secretarului de stat în Ministerul Educației și Cercetării, Luminița Barcari, după ce ea a făcut o afirmație care a stârnit nemulțumirea. Astfel, vorbind despre Evaluarea Națională. Ea a spus că subiectele la matematică au fost unele normale, la care orice elev, fără o pregătire specială și meditații, ar fi putut obține cel puțim 5-6.
Astfel, reprezentanții elevilor susțin că din aceste spuse ale Luminiței Barcari reiese dezinteresul statului cu privire la problemele cu care se confruntă învățământul românesc. De asemenea, ei cred că un secretar de stat nu poate încuraja meditațiile, explicând că acestea sunt singurul mod prin care elevii pot atinge performanțele.
„Este cunoscut la nivel general faptul că educația gratuită din România costă. Părinții trebuie să suporte costuri uriașe pentru ca notele de la Evaluarea Națională sau Bacalaureat să fie cu adevărat satisfăcătoare, astfel meditațiile ajung să devină o afacere din ce în ce mai profitabilă.”, au spus reprezentanții asociațiilor de elevi.
Luminița Barcari a intervenit și a explicat că își asumă cele spuse și că problema a fost o exprimare precară, care nu a transmis mesajul corect către oameni. Ea susține că a vrut să spună doar că elevii au primit subiecte accesibile, la care ar fi putut obține acele note de 5 sau 6, chiar dacă în această perioadă dificilă nu au avut acces la mediul online și s-au pregătit singuri.
„Am vrut să spun că subiectele au fost accesibile, chiar si pentru un elev care în această perioadă a lucrat online, fără interacțiune cu profesorul și s-a pregătit singur. Mai ales că există și elevi care nu au avut acces nici la școala online. Știm că nu toți colegii noștri, mai ales în mediul rural, au avut acces la device-uri. Un copil conștiincios, care ar fi repetat materia parcursă în cei patru ani, ar fi reusit să treacă acest examen.”, a declarat Luminița.
Acest site foloseste cookies.
Read More