Prima cursă a unui tren de viteză s-a încheiat luni tragic, înainte de destinaţie. Un vagon a căzut pe şosea, iar alte două au rămas suspendate.
Cel puţin 6 oameni au murit şi alți 77 au fost răniţi, după ce garnitură a deraiat, pe un pasaj feroviar peste o autostradă. Un vagon a căzut pe şosea, iar alte două au rămas suspendate. Autorităţile spun că, printre răniţi, se numără şi mai mulţi șoferi.
Mecanic: “Amtrak 501: “Urgenţă! Urgenţă! Urgenţă! Am deraiat!
Autorități: Băieţi, ce s-a întâmplat?
Mecanic: După curbă, la intrarea pe podul peste autostrada I-5, trenul a deraiat…
Autorități:Toată lumea este în regulă?
Mecanic: Încă evaluăm situaţia. Dar avem vagoane care au ieşit de pe şine, unele au căzut pe autostradă…”
Este un fragment din transmisiunea radio de urgenţă, în primele momente după deraierea trenului.
Aproape toate vagoanele au sărit de pe şine, iar unul dintre acestea, care s-a răsturnat, a căzut pe şoseaua intens circulată.
Mulţi călători au rămas prinşi în vagoane. Iar răniţii au primit primul ajutor chiar la locul accidentului, lângă pasajul de cale ferată, aproape de oraşul DuPont, la sud-vest de Tacoma.
Martor: “Am fost nevoiţi să spargem geamurile că să pătrundem înăuntru, pentru că uşile de urgenţă nu funcţionau. Erau numeroase persoane rănite. Am văzut o persoană care zăcea pe jos, fără suflare.”
Pierce County, Purtător De Cuvânt, Biroul Şerifului.
″Ştim că avem mai multe persoane decedate în tren, dar nu sunt persoane decedate şi pe autostradă. După cum vedeţi a fost o mobilizare masivă a serviciilor de intervenţie.
Mulţi călători au fost scoşi din vagoane de pompieri şi au fost transportaţi la spitale. Cei care puteau merge pe propriile picioare au primit îngrijiri în corturile pe care le vedeţi în spate.”
Această a fost prima cursă a trenului de viteză între Seattle şi Portland, iar accidentul a avut loc la aproximativ 45 de minute de la plecarea din stație. În vagoane erau zeci de de călători, iar garnitură avea o viteză de peste 130 de kilometri pe oră.
Lucrările la nouă cale ferată pentru trenuri de viteză au început în 2010 şi au costat peste 180 de milioane de dolari, conform Departamentului pentru transporturi al statului Washingtton.
Citeşte şi Principele Nicolae iese la atac. Declarația care schimbă totul la Casa Regală
Înmormântarea Regelui Mihai a fost prilej de neînţelegeri şi tensiuni în Familia Regală. Fostului principe Nicolae nu i-a fost permis să călătorească cu trenul regal alături de sicriul cu trupul neînsufleţit al bunicului său.
Aceste lucru l-a întristat şi l-a făcut să se simtă nedreptăţit.
Avocatul fostului principe Nicolae a acordat un interviu în care a vorbit despre hotărârea lui Nicolae de a-şi revendica titlurile de care a fost deposedat în august 2015.
„Cei din Casa Regală au arătat o deschidere către Nicolae, acceptându-l acolo unde îi este locul, la ceremonialul funerar.
După ce nu i-a fost îngăduit să-şi vadă bunicul pe patul de moarte timp de zece minute, măcar la catafalc să-i poată fi alături pentru a-şi lua rămas bun aşa cum se cuvine.
Doreşte să fie reintegrat în Familia Regală. Decretul de înlăturare nu i-a fost comunicat în original. El nu a semnat declaraţia de acceptare de înlăturare de la succesiune. Se încearcă discreditarea sa.
Ceea ce fac ei nu prea este demn de Casa Regală. Asta se face în alte straturi sociale, dar Nicolae este dispus să revendice ceea ce-i aparţine de fapt”, a explicat Radu Enache, avocatul fostului principe Nicolae.
Citeşte şi Un ofițer SRI a omorât o persoană. Momente dramatice pe șosea
Acest articol a fost actualizat la: 2017-12-19T10:58:39+02:00 10:58
Acest site foloseste cookies.
Read More