Știri
Facebook va permite utilizatorilor să îşi anunţe singuri prietenii că sunt în siguranţă după un eveniment periculos
Facebook va permite utilizatorilor să activeze singuri serviciul de Verificare a Siguranţei (Safety Check) atunci când în apropierea lor are loc un eveniment periculos, astfel încât să îşi poată notifica prietenii că se află în siguranţă. Până acum, serviciul putea fi activat doar de angajaţii companiei, informează bbc.com, citat de news.ro.
Astfel, Safety Check va permite utilizatorilor să îşi notifice prietenii şi familiile că se află în siguranţă în urma unui dezastru natural sau a unui conflict care a avut loc în zona în care se află.
Recentul cutremur cu magnitudinea de 6,2 care a avut loc în Italia a marcat cea de-a 25-a oară când funcţia a fost folosită în acest an.
Notificările Safety Check au ajuns la un milliard de persoane doar în anul 2016, potrivit companiei. În anii 2014 şi 2015, Safety Check a fost activat de 11 ori.
Echipa care se ocupă de Safety Check foloseşte trei criterii în funcţie de care decide dacă instrumentul ar trebui folosit – numărul de vieţi omeneşti care sunt afectate, efectul impactului şi durata evenimentului.
Instrumentul Safety Check poate fi folosind activând un buton specific.
”Uneori, utilizatorii ştiu mult mai bine când este relevant instrumentul pentru ei şi prietenii lor. Noi putem doar să localizăm direct persoane într-un oraş sau o regiune mai largă, dar comunitatea va şti care dintre prieteni se află mai aproape”, a declarat Katherine Woo, director de produs la Facebook.
Acest instrument online a fost dezvoltat după ce Japonia a fost afectată de tsunami în anul 2011 şi a fost destinat, iniţial, exclusiv dezastrelor naturale. Această regulă a fost modificată în anul 2015, după atacurile teroriste din Paris.
Totuşi, Facebook a precizat că nu poate să ofere asistenţă fizică.
”Nu suntem primii care răspundem, dar nu ne aflăm în poziţia de a salva oameni. Unele persoane spun că ar trebui să avem un buton «marchează în pericol» sau «am nevoie de ajutor» – dar noi vrem să direcţionăm utilizatorii la numerele de urgenţă locale oficiale”, a explicat Katherine Woo.