Connect with us
Posesorii motoarelor diesel se comportă ușor diferit pe timp de iarnă, în condiții de frig extrem. 5 ponturi pentru șoferi.

Știri

Motoarele diesel iarna: Ce trebuie să știi?

Motoarele diesel se comportă ușor diferit pe timp de iarnă, în condiții de frig extrem. Automobilele ce funcționează cu motorină sunt mai sensibile în această perioadă a anului comparatic cu cele care funcționează cu benzină. Iată câteva din cele mai importante lucruri pe care orice posesor de diesel trebuie să le știe pe timp de iarnă.

Motoarele diesel iarna – Atenție la combustibil, baterie și bujii!

1. Primul aspect pe care posesorii de mașini diesel trebuie să-l aibă în vedere este calitatea combustibilului. Este un lucru deja cunoscut că motorina conține parafină, substanță care se cristalizează la temperaturi cuprinse între -7 și -28 de grade. Din acest motiv este posibil ca motorul să nu mai fie alimentat cu combustibil și să nu pornească. Se recomandă alimentarea cu carburanți de calitate, care să conțină elemente chimice anti-îngheț.

2. O altă piesă vitală ce necesită atenție specială este bateria. Specialiștii au o serie de sugestii pentru șoferii de mașini diesel. În primul rând, dacă bordul indică „bujii incadescente”, motorul nu trebuie pornit. Așteptați stingerea beculețului, luați contactul, apoi repuneți-l, iar dacă avertizarea nu mai apare, puteți porni motorul. Totodată, nu porniți simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării la maximum, luminile sau ştergătoarele. Dacă temperatura scade sub -8 grade, aprindeți farurile pentru a încălzi ușor bateria înaintea pornirii.

Citește și: STAREA VREMII: Cod galben de ninsori abundente, actualizat. Ger și pe 12 ianuarie

3. Bujiile se pot defecta ușor pe astfel de vreme. Dacă observați că motorul merge sacadat „în 2” sau chiar „în 3”, schimbați tot setul pentru a evita neplăceri ulterioare. Această defecțiune poate apărea la orice tip de motor.

4. Verificați antigelul! Este imperios necesar ca densitatea acestuia să fie în parametrii optimi pentru a asigura funcționarea bună a motorului. Completarea lichidului se face numai cu motorul rece. În același timp, dacă temperatura este scăzută şi, cu cât crește viteza, temperatura scade, termostatul este defect şi este necesară o vizită la service.

5. Instalația de climatizare este fără îndoială un element vital pe perioada iernii. Se recomandă verificarea din timp a filtrului de polen. Dacă acesta este înfundat, încălzirea interioară a mașinii se va face mult mai greu. Totodată, devigrarea lunetei nu trebuie lăsată pe modul pornit mai mult decât este necesar pentru că va descărca bateria.

George Vintilă este redactor HUFF.ro.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Știri

To Top